Nekromanti En anime high school rollspel

Master Pelle

Warrior
Hallå! Jag tänker göra en rolig anime rollspel som ska utspela i japanska skolan som är inte normalt. Jag undra om någont är intressera om att hjälpa mig att göra den rollspelen. Finns det någon som är intresserat?

Duddmannen

Hero
Anime High School!

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Jag tänker göra ett roligt animerollspel som ska utspelas i en japansk skola som inte är helt normal. Jag undrar om någon är intresserad av att hjälpa med detta rollspel. Finns det någon som är intresserad?

<hr></blockquote>

Låter coolt! Har du någon särskild idé om vad du skall köra? Blir det superkrafter, martial arts, knepiga polare eller kanske allt på samma gång?

Anders

Hero
High school och rollspel

Måste bara rekommendera Alma Mater som är ett amerikanskt high school-spel. Förvisso ganska långt ifrån vad du tänkt dig gissar jag, men ett spel med "classes" som cheerleader, loser och criminal och med regler för veckopeng, raggning och spritdrickande får man inte missa om man funderar på high school-genren! /images/icons/smile.gif

Arcana

Master Pelle

Warrior
Re: Anime High School!

Låter coolt! Har du någon särskild idé om vad du skall köra? Blir det superkrafter, martial arts, knepiga polare eller kanske allt på samma gång?

Japp, hela bunten! Spelare kan spela som martial artist, magiska flickor (ex Sailor Moon), magiker, psioniker, veteskapmän, super hjälte och massa andra märkliga figure. I stridsystem skall finnas special attacker/försvar som rp kan utföra och det bli mera intressantare att spela i striden än bara göra normal attack/försvar.

Duddmannen

Hero
Tsugoi!

Har du någon idé om vilket sorts system du tänker använda? Tärningar, skala, egenskaper, färdigheter med mera? Jag har själv funderat på några mer eller mindre seriösa varianter på existerande spel (Teenagers From Outer Space, Bubblegum Crisis, Mekton Z, Swords of the Middle Kingdom och Hong Kong Action Theatre) men det är förmodligen bättre om man designar ett eget spel för att lättare kunna täcka in allt man vill ha med.

Vilka serier anser du ligger närmast din vision?

Storuggla

Champion
Re: Tsugoi!

...Swords of the Middle Kingdom och Hong Kong Action Theatre

Men hallå Dudde! Nu avkräver jag en förklaring, vad gör de två till orseriösa? De är ju seriösast på marknaden...

Storuggla, luddboll

Duddmannen

Hero
Hör här Big Hooter:

Jag citerar mig själv:
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

... har själv funderat på några mer eller mindre seriösa varianter på existerande spel (Teenagers From Outer Space, Bubblegum Crisis, Mekton Z, Swords of the Middle Kingdom och Hong Kong Action Theatre)

<hr></blockquote>

Mer seriösa: Bubblegum Crisis, Mekton Z, SotMK, HKAT
Mindre seriösa: TFOS

Det hela hänger ju lite grand på vilken sorts Animé eller Manga man tänker efterlikna. Om man skall köra en mer dramatisk (typ Ninja Scroll) så funkar nog SotMK väldigt bra. Har man däremot för avsikt att spela mer åt Ranma½-hållet så kanske TFOS är ett klokare val.

Anime High School låter i mina öron mer som de klassiska Rumiko Takahashis verk typ Ranma½, Urusei Yatsura och Maison Ikkoku.

Men det är bara vad JAG tycker.

Master Pelle

Warrior
Regel System

Jag tänker spelen ska bli mellan oseriös och seriös. Regel ska vara ganska enkla att köra med och snabbt att spela. Det skall nog finnas ungerfär fem egenskaper och inte så mycket färdigheter. Stridsystemet skall vara intresant att spela som man kan ha special move. Och det skall finnas regel hur man skapa special move, mecha, tekniska grejer, bomber, kemikalier och robotar!

Min vision av den spelen är som Ranma½, Urusei Yatsura, Kareshi Kanojo no Jijou, Project A-ko och Rvial Schools (Jag har inte spelat den än ^_^;). Och inte minst en kampaj värld som jag mest inspirea av som kallas Battlemaster High som du kan hitta på den här hemsida http://mechaboy.hypermart.net/bmhigh/