Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Puh! Klar:Coolt ställe! Rita en karta i morgon, så väntar vi in den!
Puh! Klar:Coolt ställe! Rita en karta i morgon, så väntar vi in den!
@krank säg till om den behövs i något annat format eller om du behöver den upplagd på dropboxen och länkad!Puh! Klar:
Håller medTyckte om den andra bilden. Kändes mest bastant, där de andra rubrikerna mest försvann.
Ja, det kan bli ganska snyggt att text ovanför som du föreslår, men det blir lite kaka på kaka om boken både är en festskrift och en antologi. Jag gillar det lite högtravande i antologi, men om du får ett gäng andra forumiter att tala för din sak viker jag mig nog.Jag är väldigt förtjust i ordet "festskrift", men det gör sig bäst i frasen "festskrift till X" så om titeln är Lemur skulle det väl behöva vara "festskrift till Jon Aspeheim" Kanske "festskrift till Jon Aspeheim av/från forumiter på rollspel.nu"? Eller "Festskrift till en Lemur" som titel; du kan få in "festskrift till en" i liten stil ovanför "emur" i det typsnittet i bild 2
Min personliga åsikt är att siffran 40 inte behöver stå med. Det skulle vara om Lemur själv tycker det är väldigt roligt att det är just 40 han fyller, om han har ett hejdundrande 40-års-kalas kanske. Men det kommer ju framgå tydligt att det är en present ändå.
Textens placering tycker jag oavsett är rätt bra, den ska ju vara så stor, centrerad och inte skymma några detaljer på Lemuren (både för att man vill se dem och för att det blir för busy). Om något så kanske undertiteln är lite nära fingrarna, så kanske pröva en aning högre upp. Men där över benen är bra tror jag.
Jag gillar också det högtravande i antologi!Ja, det kan bli ganska snyggt att text ovanför som du föreslår, men det blir lite kaka på kaka om boken både är en festskrift och en antologi. Jag gillar det lite högtravande i antologi, men om du får ett gäng andra forumiter att tala för din sak viker jag mig nog.
Min största invändning mot festskrift är att jag varje gång tror att det står fetskrift.
Fett! Det här är bara en petitess och jag kanske blir lurad av att det är litet format på mobilen, men avståndet mellan vissa av bokstäverna i den lilla texten känns väldigt nära? Typ p och å i ”på” går in i varandra.