Nekromanti en början...

doom

Veteran
skulle behöva hjälp med en ide eller början på ett äventyr det ska utpela sig i soldarn vid kusten i en liten by med 200-300 pers...

Fahnen

Swordsman
skulle behöva hjälp med en ide eller början på ett äventyr det ska utpela sig i soldarn vid kusten i en liten by med 200-300 pers... sen kan folk börja försvinna, inte ensamma ute i skogen utan i sina hem. Mitt framför ögonen på sina familje medlemmar, Baronen bryr sig inte , men när hans son/dotter försvinner är måttet rågat.....

Ganska trist (min idé) men man kan ju utveckla det till något helt annat...

Alven_Valdir

Veteran
din rollspelsgrupp skulle ju kunna bege sig dit för att träffa någons vän eller familj eller nåt sånt så råkar de vara försvunna..så kan de söka efter dem..detta är kanske nåt

Riddaren_Tirzis

Veteran
du skulle ju kunna bege er till en större stad och hitta på ett äventyr igenom att någon blir kidnappad eller att något värdefullt blöir stulet från någon i gruppen så ska dom försöka ta tillbaka det....

//vandrande riddare Tirzis

walium

Ganska töntig, faktiskt
Berätta lite mer

Det är svårt att arbeta med så knapphändig information. Men jag gör ändå ett försök eftersom jag själv har en del erfarenhet av kampanjer i bymiljö. Mitt tips är att låta spelarna skapa väl genomtänkta och jordnära karaktärer, med väl kartlagd släkt. De kan vara enkelt folk som bor i och runtikring byn. Äventyren bör inledningsvis hålla en hyfsat låg nivå och mest handla om att utforska omgivningen och samhället. När man spelat ett tag och miljön känns bekant och van, så kan man om man vill höja snäppet en aning. Byn lär ju sannolikt lika i någon form av förläning till exempel, och en elak adelsman brukar vara en perfekt motståndare.

nicole

Warrior
vilka är RP?

För det första måste du veta om dina spelare är från platsen eller kommer till platsen, vid det senare fallet kan du se i Jarla eller regnsynd hur man kan lösa det. (En tråkig lösning enligt min smak)

Fundera på det så kan du få mer hjälp sedan.

doom

Veteran
Re: vilka är RP?

dom är/kommer från en närliggande by
dom är en riddare en väpnare en molnryttare en alv/dvärg Lärd en barabar krigare en magiker och en missal det tror jag var allt

doom

Veteran
Re: Berätta lite mer

ok jag ska tänka på det är det nått specieltt du/ni behöver veta mer...

doom

Veteran
nej alltså det är inte regnsynd utan en egen by som jah hållr på att skapa och be höver en handling/intrig som jag inte har kommit på änn tänkte få hjälp/tips med det.

doom

Veteran
ja ska sätta mig ner och tänka på förslagen jag fått men fortsätta att skriva här för jag kanske behöver mer tips/info mm kollar tråden imorgon igen...

nicole

Warrior
Re: vilka är RP?

Om din spelgrupp är "nobel" till sin karaktär kan någon hyra dem att eskortera en handelsman från byn de bor till grannbyn. Under resans gång förstår de att de är förföljda och att handelsmannen döljer något för dem. Vad han döljer är upp till dig men några förslag är:

* en kanske smittsam sjukdom
* ett stulet/magiskt/förbannat föremål

Om sällskapet blir överfallna av förföljarna är också upp till dig.