Nekromanti En bild

Med risk för att bli stämd för plagiering tänkte jag visa er en av mina bilder. Då jag inte kan rita huvuden har jag stulit detta från Bergtings präst i DoD6 (må han förlåta mig) ...resten är dock på fri hand. Vill gärna ha konstruktiv kritik.

bilden finns här: http://www.multi.fi/~robban/Valger.JPG tilläggas kan att det är en av mina rollpersoner som jag bestämde mej för att teckna. Valger Vittrest, stig finnare till yrket.
Enjoy

"I may be small but I can still kick your ass!"

DanielSchenström

Swashbuckler
Mmm. Först av allt så är det modigt av dig att posta en bild när jag finns på forumet. *Ler ondskefullt och vässar tangentbordet*

Det första man måste lära sig är anatomi. Eller att fejka det någotsånär. Till och med mina bisarra alster nedan bygger på sådana principer. Det anatomin ger är proportioner och kroppshållning så blir det inte såna saker som olika långa armar och sånt. Anatomin är okej överlag på din bild sånär som proportionerna på benen.

Tyg och sånt fanskap (vem var det som uppfann det eländet) är rätt så komplicerat ibland. Mantlar och sånt gör det inte lättare. Just där den möter marken bör det svänga in i vecken istället för att skapa en rak kant.

Texturerna och skuggorna ser annars okej ut. När man ritar ensamma figurer mot vit bakgrund är det dock en godide att förankra dem med en skugga för att definiera att marken finns där.

Daniel "Warduke" Schenström

Hygglo

Veteran
tsss...

Jag är FETT mycket bättre än dej, David! Du kan sluta diva dej nu... hade jag bara haft en scanner... ska snart få en och då ska du få se på fan! HA! *Skrattar länge och elakt... samt illbådande*

"förhoppningsvis så finns det nya raser att spela i bestariumet."
/Okänd