Nekromanti En bra högnivåkampanj i fantasymiljö?

Eksem

Champion
Var finns de?

Mina spelares rollpersoner i EDD har med tiden gått och blivit stora, starka, skickliga och riktigt ryktbara (Rykte 25-30). Och innan nuvarande kampanj är slut (Svavelvinter) kommer de ha nått ännu högre nivåer. Det är förstås lagom att pensionera dem där, men mina spelare är fortfarande sugna på att fortsätta spela med dem, och eftersom jag är lat och har ont om tid kommer jag inte kunna skriva en ny kampanj åt dem (framförallt inte i klass med Svavelvinter!)

Så, ge mig några tips, vilka BRA highfantasy-kampanjer finns där ute egentligen? System kvittar lika, men det är väl ganska bra om kampanjen inte är alltför geografiskt bunden (som t.ex. Svavelvinterkampanjen som är mycket bunden till Trakorien).

Eksem

Champion
70 läsningar och inga svar?

Finns det inga bra högnivåkampanjer i Fantasymiljö eller? Vafan, jag får väl sänka kraven:

Tipsa mig om antingen:

Dåliga högnivåkampanjer i fantasymiljö
eller
Bra kampanjer överhuvudtaget i fantasymiljö

Har inget svar

Har aldrig stött på någon bra högnivåkampanj. Antagligen för att det inte finns så många högnivåkampanjer eftersom dom flesta kampanjerna börjar med lågnivåkaraktärer.

En bra kampanj är t.ex. The Enemy Within till WFRP som och som diskuterat lite längre ner.

Sodivra

Champion
Re: 70 läsningar och inga svar?

Tja, du kan ju kolla på:
http://www.sverok.se/bank/
"Zor" och "Allt är guld som glimmar" ska vara bra. Finns under "DoD 1-4".

"Allt är guld som glimmar" består av "Gudarnas Öga", "I Vildmarkens Djup" och "Tvillingspirorna"

Staffan

Myrmidon

Tja, jag gillade personligen Dragon's Crown till Dark Sun. Å andra sidan är den både rätt världsspecifik och rätt spelspecifik. I korthet går den ut på att en något maktfullkomlig men inte direkt ond psionikerorganisation har kommit fram till att resten av världen missbrukar de psiförmågor som är tokvanliga i Dark Sun, och därför använder en artefakt för att göra psiförmågor tokmycket svårare att använda. Rollpersonerna (och deras eventuella mentorer) tycker givetvis att detta är en dum idé, och försöker därför stoppa projektet vilket leder till att man får resa fram och tillbaka i kampanjvärlden (som iofs inte är så där lökigt megastor, kartan i grundboxen är ungefär stor som Spanien). Äventyret innehåller sju eller åtta deläventyr som utspelar sig på diverse skilda platser på Athas, inklusive Uriks arena, vulkaniska öar i Dammhavet, halvlingarnas djungler, och i det urgamla fortet i Drakens Krona.

Feuflux

omjonasson.se

"Zor" och "Allt är guld som glimmar" ska vara bra. Finns under "DoD 1-4".
"Allt är guld som glimmar" består av "Gudarnas Öga", "I Vildmarkens Djup" och "Tvillingspirorna"

Har alla dessa fyra äventyr utskrivna och liggandes i en "rollspelshög" på mitt golv, men jag har inte hunitt spela dom än.....
Har alldeles för mycket med skolan att göra för tillfället..../images/icons/frown.gif

Eksem

Champion

Allt är guld som glimmar är bra, eller, första delen är bra, del 2 är så rälsad. Del tre har jag inte läst. Den är nog inte tillräckligt High Fantasy... men kanske... jag skall ta ditt tips i beaktning!