Nekromanti En cool missla

Zemoch

Veteran
Jag tycker att misslor är ganska fräcka eftersom de är minst men är extremt respekterade av några av de största, Kraggbarbarerna. Igår spelade jag Eon med Tegrevan och en av dem spelade med en kaxig Missla som tror sig spöa allt och alla men som tur är så äe det 2 Kraggbarbarer med i gruppen som får skydda han om det skulle behövas(en av dem är min).

//Zemoch<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Zemoch on 2000-10-28 13:42.</EM></FONT></P>

Johan K

Gammal & dryg
Det finns inga coola misslor.
Ankor är därimot coola, dvärar är stenhårda !!!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Helio

Veteran
Missla=Hobbit?

Om jag förstått det hela är misslorna det som skall motsvara Ringtrilogins hobbits? Eller...?
Trampar jag på ömma kreativa tår?

"may the blood of your enemies stain the ground"

Riddaren

Swashbuckler
Re: Missla=Hobbit?

"Om jag förstått det hela är misslorna det som skall motsvara Ringtrilogins hobbits? Eller...?"

Visar bara hur dålig fantasi du har, som måste jämföra alla varelser med sådant som finns i Tolkiens verk.

Det enda som möjligen är gemensamt är Storleken. Annars finns inga som helst likheter.

Riddaren

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Largoi

Warrior
Varför skriver du det? du fattar vad han menar och tycker bara att det är tufft av dig att skriva så... tråkigt.
Men å andra sidan var hans mess rätt så jävla tråkigt också... och sedan komemr mitt ultra roliga och givande inlägg..."jippie"

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Hunden

Veteran

Tja nog tycker jag att misslorna bara är en hobbit variant.
För dom skall ju fylla samma funktion i spelet som hobbitar eller halvlängdsmän(tja vad dom nu kallas). Någon slags skämt varelse som skall var söt och gullig samt feg och nyfiken. Samt vara små och ha poblem med ägande rätten.
Säg vad ni vill men en missla är bra en maskerad hobbit.

Zemoch

Veteran

Jo, det håller jag med om till viss del.
Men jag tycker att misslor liknar små alver.

//Zemoch

Tegrevan

Veteran

Små alver? Så då är misslor utplanterade alver som sedan växer och blir mogna, skördas och hamnar i till exempel Sunari eller Alarinn. Personligen tycker jag att misslorna är en ganska egen utpräglad ras. Det som fascinerar mig är att de där små krypen kommer från två "urföräldrar" och är således inavlade i flera generationer.
Kanske därför de har spetsiga öron...

//Tegrevan

Largoi

Warrior

Håller med tills det att Missle modulen släpps efter det vet jag inte men som det ser ut nu så har du i mina ögon rätt

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...

Zemoch

Veteran

kanske det kanske. De lär ska ha blivit lite defekta av allt inavel.

//Zemoch

Man Mountainman

Storsvagåret
<I>Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...</I>

Du? Gud? Då är jag Freidrich Nietzche! (Eller hur f*n det nu stavas)

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Helio

Veteran

Oh, Du var mig en elak jävel för att betitla dig riddare/images/icons/wink.gif, för vad vet du om *min* fantasy, förlåt, fantasi!
Man måste nästan vara blind, galen eller berusad för att missa alla paraleller till Tolkien som finns i de flesta rollspelsvarianter - EON icke undantagen!
Därmed är det icke sagt att du är varken blind eller galen, men det är ju lördag.../images/icons/wink.gif

"may the blood of your enemies stain the ground"

Riddaren

Swashbuckler

Det var inte för att vara elak...utan för att få bort vad som är fantasi...fantasi är inte synonymt med Tolkien.

Det är en variant, men det finns andra varianter också.

Riddaren

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Sodivra

Champion
Ahh!

Men glöm inte att hober är väldigt lika misslor. Tycker jag. Därmed är dom lämpliga att likna vid misslor.

Ondska är svaghet -Var stark.
Krigaren Arvidos' motto.

jag håller med dig i det mesta... t ex: läs beskrivningarna på misslor och hober och jämför de så ser du att de inte e särskilt lika. men det finns fortfarande en sak: mysigheten, de är båda nämligen gulliga och allt runt omkring dem är trevligt...

jag säger det funka!