Nekromanti En del fel

LordTengel

Swordsman
Re: Klart man får klaga ...

Inte för att vara dryg - att kartorna hamnar fel är bara... fel! - men du menar väl ändå inte att du förväntar dig att en modul är helt fri från stavfel? Det är väl ändå ett rätt orimligt krav?

Craygh

Swordsman

Men åtminstone så gott som, det kan jag ju faktiskt hålla med om jag också. Det jag kan hålla med om är att något som släpps i åtminstone någorlunda kommersiellt syfte borde i alla fall korrekturläsas av folk som är såpass duktiga vad gäller språket att det fåtal stavfel som kanske eventuellt smyger sig igenom beror på att man missat dem, inte för att man inte kan stava helt enkelt.

Men det tyckte nog du också...

LordTengel

Swordsman

Jo, visst är korrekturen viktig! Ville bara påpeka att det är orimligt att kräva att det inte ska finnas några stavfel överhuvudtaget.

Nkari

Veteran

Nej då, knappast ett orimligt krav att vilja ha en felfri produkt.

På vilket sätt är det orimligt ? Det är inte speciellt svårt att få bort alla stavfel, böjnings fel o syftnings fel osv. Tar lite extra tid, det gör det men vill man göra en bra produkt så lägger man ner den tiden.

För att komma tillbaka till bilar.. Inte fasen skiter du i att koppla i en sladd till en lampa, eller skippar o lacka en liten bit av bilen. Varför ska det då vara skillnad på böcker(specifikt rollspels böcker) jämfört med andra produkter när det gäller att de ska vara felfria ?

Visst, ibland går saker o ting fel men perfektion ska eftersträvas i största möjliga mån om du ska sälja något, oavsätt va de nu än må vara.

Fast nu låter det säkert i era öron som om man rackar ner en himla massa på NEOgames. Men i min mening har det har inte varit några större fel så vitt jag märkt på NEOgames matriell, annat än kloster kartorna i vilken bok de nu va.

Poängen är den att folk som inte tycker man ska klaga på korrekturen om den nu är felaktig, kan köpa en nyproducerad bil som har en ful repa på motorhuven till nypris. Precis samma sak.. :p

LordTengel

Swordsman

Poängen är den att folk som inte tycker man ska klaga på korrekturen om den nu är felaktig, kan köpa en nyproducerad bil som har en ful repa på motorhuven till nypris. Precis samma sak.. :p
Var tusan köper du böcker om priset närmar sig vad en bil kostar? :gremtongue: Proportioner, någon?

Skämt åsido, jag förstår vad du menar, men jag håller helt enkelt inte med dig. Personligen tror jag inte att alla stavningsprogram och korrekturläsare i världen kan hindra att skrivfel letar sig in i tryckta podukter, och jag accepterar det i mindre mängder.

Däremot instämmer jag självklart i att sådant som felplacerade kartor och försvunna handouts i princip inte får hända...