Nekromanti En del gamla trådar skäms man över?

solvebring

Superhero
...Ja, det är sant, för min del.
Jag sitter och kikar lite över gamla trådar och inlägg jag gjort, och jag skäms verkligen över somliga. Pinsamt är ordet. Ofta är ämnen, argument, perspektiv och kommentarer rent av dumma eller löjliga. Det känns inte som om det är jag som skrivit det, över huvud taget. Jag känner igen det, men när jag läser det är det som om någon annan idiot skrivit det.
"Skrev jag verkligen det där?!", "Hur kunde jag skriva så, det stämmer inte alls?!" etc.
Är det någon mer som känner så ibland?
:gremblush:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Ja, absolut! [NT]

NT = Noll Tolerans

Johan K

Gammal & dryg
Well, visst har man säkert en & annan tråd som man kanske inte skulle ha gjort eller skrivit.. Dock så antar jag att de är glömda & ligger lång & djupt inne i myllret av trådar gär på forumet.

Rising

Vila i frid
Sure.

Många av mina gamla inlägg tycker jag visserligen har en glöd och en passion som jag tittar tillbaka på med ett leende, men ofta tycker jag att min argumentationskonst var naiv och oslipad. Jag kan bli frustrerad när jag läser mina gamla inlägg och med rösten drypande av sarkasm säga "ja, nice going, asshole, så där gör man om man vill att folk ska lyssna på vad man har att säga!" Det finns en predikande ton i många av mina gamla inlägg som jag blir irriterad över idag.

Men överlag när jag läser mina gamla inlägg, så slås jag mest över hur länge jag faktiskt har varit ett strålande, oefterhärmligt geni.

Arfert

Facit
skulle nog varit mer diplomatisk i en del.. och andra skulle jag nog struntat i helt.

Man Mountainman

Storsvagåret
Ha ha!

Du var sämst!

Här om dagen slog det mig att forumet faktiskt är nio år gammalt, och har behållt i stort sett samma kärnklientel under alla dessa nio år. Skillnaden är att idag är vi alla nio år äldre. Tack och lov för det. Jag minns den tid då folk faktiskt använde ordet "kobold" i nedsättande bemärkelse. Utan ironi!

/Kalle

solvebring

Superhero
Re: Ha ha!

Jag minns den tid då folk faktiskt använde ordet "kobold" i nedsättande bemärkelse. Utan ironi!
Ojojoj... En utav de saker man just kan skämmas för, hur man dömde och hamrade fram vissa rollspelsbegrepp osv.
För inte så längesedan alls, var det 2-3 år sedan kanske, så skrev jag världens längsta artikelliknande inlägg om hjälp för att få bort koboldandet ur rollpersgruppen etc. Men jag hade verkligen en benhård fast bild om att koboldandet inte är en spelstilstyp, utan helt bara en pryl som förstör rollspel. Så fel man kan ha, bara man inser lite mera om begrepp och tillvägagångssätt etc.
... :gremwink:

Vilket inte alls stämmer med min rollspelssyn eller inblick i rollspel över huvudtaget ens strax efter det. So fuckin' stupid. Ibland undrar man verkligen: "Hur i hela heta Helsing kunde jag skriva det där, och släppa ut det bland allmänheten?!"
:gremblush: :gremblush: :gremblush: :gremblush:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag skäms över mina 6500 första inlägg...

Eller okej, det kanske är att ta i. Men jag var väldigt annorlunda när jag registrerade mig för sju år sedan och trots att jag har varit inblandad i administrationen i fyra och ett halv av åren så har jag inte lycket skriva särskilt mycket vettigt. Mina första 4000 inlägg är förmodligen utan undantag sådant som normala människor skulle skämmas över. Jag är dock för korkad för att skämmas. :gremgrin:

Hjalle

Swashbuckler
Hmm, mitt första inlägg här vill jag inte ta i med tång och gasmask, och därtill kommer en hel drös med inlägg där jag är väldigt fånigt beundrande av olika personer som jag vet - idag - egentligen är sämst, eller åtminstone inte gudar.

LOL, skulle jag vilja säga. Ironiskt alltså. För jag skulle aldrig säga det på allvar. Allvarligt.

Blähurrg.

-Hjalle, men sen blev det bara värre.

Pom

Swashbuckler
Självklart. Självinsikt är trögstartade saker [NT]

NT = No Text (Ingen text)