Re: Lämnande av blottor
Har inte Riddle of Steel ett liknande system for kroppsdelar dar den som anfaller valjer vars han vill traffa?
Jag tror inte att man bara slar hejvilt och hoppas traffa nogonstans, troligvis siktar man ju. Anledningen till att man inte traffar dar man siktade (om man traffar overhuvudtaget) ar val framst for att den forsvarande parten forsoker undvika eller parera och att hugget saledes styrs fran ett omrade till ett annat?
Jag tankte gora sa att spelaren sager vars han forsoker att skada den andre och hur, om han far in en traff sa beror det pa hur bra den forsvarande har forsvarat sig om han har forsvarat sig bra far han valja att flytta skadan en kroppsdel, dvs om den anfallande fick in en traff I huvudet och den forsvarande précis misslyckades hoppa undan\parera kan han beskriva hur traffen tog I brostkorgen eller axeln istallet. Detta gor att det automatiskt blir svarare att traffa I huvudet samt att spelare kan “offra” en arm for att skydda sin mage fran ett knivhugg (vilket kanns ganska realistiskt, sarskillt om man slass obevapnat mot vapnat)