Fast, »SÄPO« kan inte heller springa. Liksom, det är en organisation.Storuggla said:"Kan det inte vara den goda GW själv"
Gärningsmannen sprang från platsen. GW gör många saker, men springa?
Jag har en teori om att det var Carl Bildt som höll i pistolen. Målet var förstås att bryta Palmes järngrepp över det svenska folket, och säkerställa borgerligt styre i valet som komma skulle. Nu gick det inte riktigt som Bildt planerade, men han fick i alla fall undan Palme.Storuggla said:Vem/vilka sköt Olof Palme?
Storuggla, vem tror på vad
Laowai said:Konrad konvalj.
Jag har en teori om att kulan som dödade Karl XII (som aldrig återfunnits!!!) sögs in i en spricka i rum-tid-kontinuumet, träffade Gustav III under maskeradbalen för att slutligen rikoschettera mot de tre kronorna på Stadshuset och träffa Palme på Sveavägen!Storuggla said:Vem/vilka sköt Olof Palme?
Storuggla, vem tror på vad
Om man kan blanda ihop GW och Christer Pettersson så kan man nog blanda ihop lunkande gång med språngmarsch också.Storuggla said:"Kan det inte vara den goda GW själv"
Gärningsmannen sprang från platsen. GW gör många saker, men springa?
Barndom är det bästa alibit!Ulfgeir said:Tja, innan de ändrade preskriptionstiderna så hade det ju varit preskriberat vid det här laget, om jag minns rätt. Men jag tvivlar på att du var tillräckligt gammal då för att kunna göra det.Kraetyz said:Det var jag.
/Ulfgeir
PKKs motiv var lite vaga dock, det var väl mest turkiska säkerhetsagenter de knäppte och exilturkar som tillhörde Grå vargarna.Arfert said:Lisbeth (eller av henna anlitad hitman), hon hade både motiv och möjlighet.
... fast egentligen är det nog CP, eller nån annan som är som han... Palme var ju då en trött politiker på väg ut, ifrånåkt av tiden. Hans glansdagar var över. Atlernativ mördare till CP är nåt rättshaverist-pucko med personligt agg till Palme. (det fanns det massor av). En snubbe som bara "hade tur" en kväll.
Konspirationer är "kul" men jävligt osannolika.
PKK höll ju på att knäppa diverse personer i samma stil just då i Stockholm, vilket få minns. Men varför Palme skulle vara en av dem vet jag inte. PKK var dock min första tanke när jag hörde nyheten den där morgonen.