...eller nä, nu är jag melodramatisk.
Jag tappade min iPod Touch i golvet i dag. Eller jag vete fan vad den slog emot, något hårt måste det ha varit - den ramlade ur en ficka och slog emot något och några sekunder senare hittade jag den på golvet, med en missprydande flisa urslagen ur ena sidan av displayen.
Den fungerar, som tur är, fortfarande. Felfritt, vad jag kan se. Utom den här missprydande flisan då... Turligt nog slogs den ur precis nere där själva displayen "tar slut", så det enda som stör när man faktiskt använder den är en ensam längre spricka... Så den är användbar fortfarande.
Jag har inget kvitto. När jag skriver in mitt serienummer hos Apples support på nätet så säger den dock att det finns garantitid kvar... men jag hittar inget sätt att ta reda på, på deras hemsida, om sagda garanti skulle kunna täcka den här skadan.
Nu alla ni som tycker att Apple är ett sånt fint och bra företag: Hur gör man? Tror ni att en Apple Store skulle skratta åt mig?
Är det helt enkelt så att jag får bita i det sura äpplet och köpa en ny? 1700:- för en tredje generationens... Sälja den här på tradera...
Alternativet är att köpa en jädra iPhone istället, trots att jag gått och suktat efter något Android- eller Maemobaserat när det gäller mobilbyte. Att helt överge plattformen finns inte; jag har pumpat in för mycket pengar i apps, och vant mig för mycket vid att använda den.
//Krank som hade tänkt köpa en ny säng i månadsslutet, får se hur han prioriterar...
Jag tappade min iPod Touch i golvet i dag. Eller jag vete fan vad den slog emot, något hårt måste det ha varit - den ramlade ur en ficka och slog emot något och några sekunder senare hittade jag den på golvet, med en missprydande flisa urslagen ur ena sidan av displayen.
Den fungerar, som tur är, fortfarande. Felfritt, vad jag kan se. Utom den här missprydande flisan då... Turligt nog slogs den ur precis nere där själva displayen "tar slut", så det enda som stör när man faktiskt använder den är en ensam längre spricka... Så den är användbar fortfarande.
Jag har inget kvitto. När jag skriver in mitt serienummer hos Apples support på nätet så säger den dock att det finns garantitid kvar... men jag hittar inget sätt att ta reda på, på deras hemsida, om sagda garanti skulle kunna täcka den här skadan.
Nu alla ni som tycker att Apple är ett sånt fint och bra företag: Hur gör man? Tror ni att en Apple Store skulle skratta åt mig?
Är det helt enkelt så att jag får bita i det sura äpplet och köpa en ny? 1700:- för en tredje generationens... Sälja den här på tradera...
Alternativet är att köpa en jädra iPhone istället, trots att jag gått och suktat efter något Android- eller Maemobaserat när det gäller mobilbyte. Att helt överge plattformen finns inte; jag har pumpat in för mycket pengar i apps, och vant mig för mycket vid att använda den.
//Krank som hade tänkt köpa en ny säng i månadsslutet, får se hur han prioriterar...