Nekromanti En fråga om Hong Kong-skytte

MovinGalt

Warrior
Det står i boken att man bara slår ett slag för båda pistolerna, men eftersom man har en i vänsterhanden borde det ju bli svårare(om man inte är ambitexteriös förstås :gremtongue:) Är svårigehetn då Ob3T6 eller Ob4T6? En annan sak också, räknas det som en eller två handlingar?

En fråga om automateld också, det finns en lista (N2-98 tror jag) som heter Äckligt många kulor. Den börjar räkna redan fråm MEI 5 (alltså inte särskilt äckligt mkt kulor). Och när man räknar in de automatiska träffarna, drar man bort så många tärningar eller? :gremlaugh:

Bara lite frågor från lilla moi.

Big Marco

Läskig
Re: Massor av svar

Svårigheten vid HK-skytte börjar på Ob3T6, och tar en handling i anspråk. Man kan göra flera HK-skyttehandlingar om man har lust, precis som med andra aktiva handlingar.

ÄMP ersätter ALLA tärningskast för att kolla om automateld träffar. ANTINGEN använder man ÄMP eller slår man MEI antal T6:or.

MovinGalt

Warrior

Aha! Man tackar bockar och lammar (tråkigt skämt jag vet :gremgrin:) Precis sådana svar man vill ha, korta och precisa.

P|uT0NiUm

Swashbuckler

"ANTINGEN använder man ÄMP eller slår man MEI antal T6:or."

Har alltid kört på att var sjätte kula är en automatisk träff + att man slår för alla andra kulor (om man ids - om någon redan har blivit träffad 18 gånger så är det nog ingen idé dock). Detta eliminerar "buggen" med att man kan missa hela salvan på mycket kort avstånd - se Krilles klurigheter på foxtail [som jag inte ids länka till igen - det känns som att jag gör det några gånger för mycket i veckan].

Och så blir det ju mer splattande... :gremgrin:

Bara lite dassfilosofi från "lilla" mig :gremsmirk:.

Tavili

Veteran
Re: Var bara tvungen

Det var ju också ett ställe att ha datorn på :gremgrin:
I o f sig gör man ju det bästa tänkandet där :gremgrin:

Pendragon

Swashbuckler

Bra idé. Dessutom brukar jag räkna träffar på 1-2 på kort håll, för att ge det en mer naturlig övergång till 1-3 på mycket kort håll.

P|uT0NiUm

Swashbuckler

Till Pendragon:

"Dessutom brukar jag räkna träffar på 1-2 på kort håll"...

Också en bra idé! :gremsmile:

Till Tavili:

"Det var ju också ett ställe att ha datorn på"

Nae, jag har inte datorn på dasset även om jag fick det att låta så, socialt missanpassad (så att jag inte ens orkar släpa mig från skärmen för att skita) är inte ens jag :gremwink:.

"I o f sig gör man ju det bästa tänkandet där"

Så sant, så sant. Jag känner mig som Platon så fort jag planterar mig där... :gremcrazy:

DAKRilla

Hero

"Så sant, så sant. Jag känner mig som Platon så fort jag planterar mig där..."

Du blir P|aTONiUm med andra ord.