Umi Ryozaki
Veteran
Jag har tittat igenom DoD6 några veckor nu, hade som många andra mer eller mindre lagt undan boken p.g.a. levelsystemet. Aldeles nyss kom jag och tänka på något jag läst här på forumet ett tag sedan, Att många lägger undan boken utan att ens testa.
Då kom jag på mig själv att jag inte ens testat att göra en RP. Sagt och gjort... Men.... hon blev lite klen i färdigheterna.
Om man nu räknar ut FV poäng/grundegenskap, och ska få ner det på sina yrkesfärdgiheter får man ju runt 5-7 poäng på vardera färdigheten. Vill man då få ungefär 3 på 1a hjälpen så rök 3 poäng, och då är man inte ens läskunnig. Om man då får 7 INT FV poäng så får man ändå bara kassa läskunskaper.
Ska de va så?
Skickar med min klara(?) karaktär så ni vet vad jag talar om.
/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!
Då kom jag på mig själv att jag inte ens testat att göra en RP. Sagt och gjort... Men.... hon blev lite klen i färdigheterna.
Om man nu räknar ut FV poäng/grundegenskap, och ska få ner det på sina yrkesfärdgiheter får man ju runt 5-7 poäng på vardera färdigheten. Vill man då få ungefär 3 på 1a hjälpen så rök 3 poäng, och då är man inte ens läskunnig. Om man då får 7 INT FV poäng så får man ändå bara kassa läskunskaper.
Ska de va så?
Skickar med min klara(?) karaktär så ni vet vad jag talar om.
/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!