Det här med att gräva i arkiven, ja... Jag har för mig att det var 2001 eller 2002, tyvärr har jag inte lyckats utröna vilket. Jag var medlem i en teaterförening, som hade rätt schysst kamerautrustning och datorer som (typ) dög att redigera film på. Filmen spelades in med en Canon XL-1 på ett industriområde i Hälsingland. Icke inräknat kostnaden för kameran och de DV-band vi lånade så låg budgeten under en femtilapp, och användes för att köpa bröd, maggotar och fuskblod. De två skådespelarna som syns och röstskådespelaren (som fortfarande grämer sig över sin dåliga engelska) är polare, och alllt annat hittades i stort sett på plats. Musik, klippning, regi, manus och allt sånt är jag skyldig till.
Jag varnar er, berättarrösten är fan inte att leka med.
Filmen finns här, för wrnu kan inte bädda in från vimeo vad det verkar
Det kan konstateras: jag var rätt pretto då. hela filmen kom ur en skum dröm jag hade när jag var på Revy-SM ett år. Född ur min fascination för filmen Cube och industrimusik och Marilyn Mansons Antichrist Superstarskiva...
Åh; och jag ber om ursäkt för att de sista fem minutrarna är credits... Jag vet inte riktigt vad eller hur jag tänkte där...
Jag varnar er, berättarrösten är fan inte att leka med.
Filmen finns här, för wrnu kan inte bädda in från vimeo vad det verkar
Det kan konstateras: jag var rätt pretto då. hela filmen kom ur en skum dröm jag hade när jag var på Revy-SM ett år. Född ur min fascination för filmen Cube och industrimusik och Marilyn Mansons Antichrist Superstarskiva...
Åh; och jag ber om ursäkt för att de sista fem minutrarna är credits... Jag vet inte riktigt vad eller hur jag tänkte där...