Nekromanti En Garde! - Åsikter sökes...

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
/Toni, som börjar undra varför hon över huvud taget postade något på ett forum.
Å andra sidan har ni väl fått ett rätt gott mottagande i övrigt, så låt er inte skrämmas iväg på grund av en dålig upplevelse. Jag tror de flesta ser fram emot att få ha er närvaro här och höra om framskridandet med spelet.

Big Marco

Läskig
/Toni, som börjar undra varför hon över huvud taget postade något på ett forum.

För att de flesta av oss har koll, är diskussionsviga, inavlade och har dålig humor? ,-)

Eller för att vi är ett community på nätet som skapats kring en liten hobby, som dessutom är en abstrakt sådan där massor av åsikter och erfarenheter utbyts? Dessutom är det en plats där många potentiella kunder kan finnas - vilket gör det intressant när man vill mångla sina spel.

Massor av anledningar, således.

Arfert

Facit
Ta inte åt dig, skulle tro att de flesta här direkt fattade att det handlade om samma spel i ny tappning. Men det VAR rätt drygt formulerat av herr upphovsrättsjurist. Om jag hade vart osäker om det var ett annat spel än "UR-En Garde!" så hade jag nog formulerat mig en aning mindre von oben. Som en artig fråga kanske, utan bifogad lagtext. ;-)

ikaros

Warrior
Missförstånd?

Peterb anklagade nog inte dig för namnstöld utan trodde att du inte kände till det faktum att det fanns ett spel, och verkade vilja ge dig en hjälpande hand. Att han också visade dig vilka lagar som skulle strula till det för dig var väl bara snällt, även om det nu inte var nödvändigt. Det är ju tråkigt att du Asynja tar illa upp men jag kan inte annat än att tycka synd om Peterb, som bara vill hjälpa till (vilket ju var precis det du bad om)...

ps. "Sedan till de senaste nedlåtande kommentarerna": Jag ser inga nedlåtande kommentarer!

Asynja

Veteran
Nåja, jag får försöka lära mig att inte ta åt mig av saker och ting så lätt antar jag. :gremsmile:

Och till framskridandet av spelet så kan jag lämna en liten staturapport om det är av intresse. Imorgon skickas i alla fall den tredje och antagligen sista testversionen ut till en testgrupp och de två första huvudavsnitten skickas till vår korrekturläsare. Går dessutom allt som det ska bör de flesta bilder samt resterande textmassa vara färdig inom två veckor (något jag dock betvivlar då vi har råkat ut för en person som säger att han har skrivit ungefär två tredjedelar av det som nu fattas och sedan inte har kunnat lämna över det hela på över de två månader som det ska ha varit färdigt utan istället kommer med olika bortförklaringar).

Nu kanske vi jobbar på ett något oortodoxt sätt, men jag behöver ha mycket igång samtidigt för att inte köra fast (därav att allt verkar ske samtidigt). Målet är i alla fall att vi ska kunna trycka en testtryckning hos en vän vars företag äger en digitaltryckmaskin lagom till halmcon, så får vi se hur det går med det.

/Toni

Asynja

Veteran
Re: Missförstånd?

Kanske formulerade han sig lite klumpigt, men det är ändå svårt att tolka den formuleringen han använda på annat sätt än just: döp spelet till något annat annars kommer jag eller någon annan att stämma dig personligen. Dessutom att det är formulerat som om någon som tror sig veta bäst har skrivit det gör det inte bättre i mina ögon.

Jag kallar inte heller det att hjälpa till eller vara snäll genom att i efterföljande kommentarer, istället för att be om ursäkt om det nu var en misstolkning det var frågan om, bete sig drygt och överlägset. Men men, kanske börjar jag bara bli gammal och har liten förståelse för språket som vissa använder.

För övrigt bad jag inte heller om påhopp av den typen utan om åsikter om spelets innehåll.

Nu är det i alla fall så att jag inte vill bråka med dig heller. Så har du (eller peterb för den delen) inget konstruktivt att säga får ni helt enkelt hålla den diskussionen utan min inblandning.

/Toni, som fortfarande känner sig lätt upprörd över detta

Dimfrost

Special Circumstances
Slutpunkt

Nu lägger vi ner den här deltråden. Peterb kunde ha formulerat sig trevligare alternativt sökt efter mer information innan han postade sitt inlägg, men det är inget att bråka om längre. Jag hoppas att Asynja och övriga inblandade i En Garde! ska känna sig välkomna på forumet även i framtiden. Det är kul att även de som pysslar med större projekt letar sig hit.

/Dimfrost

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Vi är intresserade så rapportera gärna in då du har något intressant att delge oss.

Nu kanske vi jobbar på ett något oortodoxt sätt, men jag behöver ha mycket igång samtidigt för att inte köra fast (därav att allt verkar ske samtidigt).
Jag öfrstår arbetssättet - arbetar precis likadant :gremsmile: