Klingonsylt
Swordsman
En afton på Entre l'Or
Se där, kapten Balthazar de Lorraine-Lilleborne besöker detta illa beryktade hus! Förfinat damsällskap och fest står på menyn, samt ett djärvt vad – hundra livres på tuppfäktningen! Husets tupp slår 2 – @Klingonsylt, vill du försöka matcha det? (-16 livres, +1 status, utöver vad som fås för vadet).
[/QUOTE]
(Slaget blev en 5:a)
Jag tar fram en lapp och skriver:
En tupp må sprätta och skryta,
Men gör sig dock bäst i en gryta.
Jag vinkar sedan till madamen och säger
-Min goda fru skulle ni kunna skicka en springpojke med detta meddelande och kadavret till den här adressen? Sänd med en flaska rött vin också. Ni blir självfallet kompenserad för besväret, ni har mitt ord.
När transaktionen är avslutad lyfter jag på hatten och går ut.
Se där, kapten Balthazar de Lorraine-Lilleborne besöker detta illa beryktade hus! Förfinat damsällskap och fest står på menyn, samt ett djärvt vad – hundra livres på tuppfäktningen! Husets tupp slår 2 – @Klingonsylt, vill du försöka matcha det? (-16 livres, +1 status, utöver vad som fås för vadet).
[/QUOTE]
(Slaget blev en 5:a)
Jag tar fram en lapp och skriver:
En tupp må sprätta och skryta,
Men gör sig dock bäst i en gryta.
Jag vinkar sedan till madamen och säger
-Min goda fru skulle ni kunna skicka en springpojke med detta meddelande och kadavret till den här adressen? Sänd med en flaska rött vin också. Ni blir självfallet kompenserad för besväret, ni har mitt ord.
När transaktionen är avslutad lyfter jag på hatten och går ut.
Last edited: