Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Vilka vapen bär herrarna? Är det regementens vapen – sabel för Girault och de Lorraine-Lilleborne, huggare för Rufin, värja för de Villain?
Jag har gjort min egen sammanställning. Jag delar en kopia här: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1e85u2Ng582cPDBoWKJQzurGGp3Jp9XUQby7D42BrCZI/edit?usp=sharing. Den är inte helt up to date nu men den kan kanske tjäna som mall?Min tankebörda skulle minska ordentligt om vi hade en gemensam sida någonstans där det framgick
Spelare
Rollperson
Regemente + Vänner/fiender
Den här pratkvarnen gör mig trött. Du, Rufin, behöver du också pudra stjärten innan du korsar värjor, eller vill du göra upp nu och här, som karlar?Jag föredrar att inta frukost innan jag behöver döda någon. Jag har hört nämnas att Bois de Bolougne är en populär plats för ändamålet, och dessutom mycket vacker den här tiden på året, jag förordar att vi återupptar denna affär där vid närmsta möjliga tillfälle. Herr lökhandlaren kanske önskar att ta sig ett bad innan dess också?
Som dragon bär jag förstås min sabel. Jag vet att värjan är på modet i dessa dagar, och om du Besse et Saint-Anisse, för vilken ett vapen bara är en prydnad hade vågat sig hit, hade han kanske försökt sig på att kväka fram något fyndigt, förmodligen något som anspelar på hans puerila fascination för kroppsvätskor av olika slag. På något sätt känns det som att jag hör honom påtala ämnet i detta nu även om jag inte kan se honom.
Till sabelns fördel vill jag dock nämna att den gör det lättare att skilja en motståndares anskrämliga huvuden från deras kroppar, så man slipper skåda deras anleten igen.