Nekromanti En hastig idé: NORDMENN

2097

deleta mitt konto tack
I D&D fem går det att förvandlas till tomte om man glitchar på sin chaos magic. En spelare i min grupp råkade ut för det när vi spelade nån grimdark dunga (kan ha varit Death House kanske?) och blev kvickt uppäten av levande skuggor. Hade dom då haft Tingeling med sig hade hon kunnat föreslå att sätta fast skuggorna med tvål…?

Ape of Wrath

DOWN WE GO
En av trolldomarna i NORDMENN heter Älvagång, man tar alltså en genväg genom älvornas rike och det fungerar väl i praktiken som en slags teleportation. Men... På vägen genom älvornas rike måste man rulla på tabellen för att se vad som händer. Vill det sig väl (illa?) kan man komma ut på andra ändan med en älvagemål med allt vad det nu innebär.

?Den spelbara rasen Draug kan förvandla sig till rök en gång om dagen medan Hamnskiftaren kan förvandla sig till exempelvis en järv eller en gädda (!!!)

Makaron

Veteran
Ape of Wrath;n241826 said:
På vägen genom älvornas rike måste man rulla på tabellen för att se vad som händer. Vill det sig väl (illa?) kan man komma ut på andra ändan med en älvagemål med allt vad det nu innebär.
Vad händer om man lyckas slå "älvagemål" två gånger? Akut panik, din karaktär är antagligen dömd, älvor ser inga problem med polygami, eller dags för avbrott i episka questen för att en av karaktärerna behöver hitta en älva-advokat/försonas med sitt gemål?

2097

deleta mitt konto tack
jahag älskar dehetta…. vill fimpa vikingarna coh allt patriottugg och bara köra Stardust möter Fairies lir?????

zonk

muterad
Makaron;n241832 said:
Vad händer om man lyckas slå "älvagemål" två gånger? Akut panik, din karaktär är antagligen dömd, älvor ser inga problem med polygami, eller dags för avbrott i episka questen för att en av karaktärerna behöver hitta en älva-advokat/försonas med sitt gemål?
Det är då man blir bergtagen och aldrig kommer tillbaka! Älvagång använder man inte för att gå och hämta mjölk till kaffet, det är något man sparar till den yttersta desperation..

zonk

muterad
2097;n241875 said:
jahag älskar dehetta…. vill fimpa vikingarna coh allt patriottugg och bara köra Stardust möter Fairies lir?????
Jag tycker man behöver kontrasten mellan det gulliga och det metal-osande överdrivet blodiga och brutala, det är helt klart en USP, imo.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Tänkte bara säga att detta projekt rör på sig fortfarande :)

?Om någon känner för att få en pdf mailad till sig med för stunden befintlig text får gärna hojta till med en mailadress.

Jag siktar på att ha det färdigt om cirka 2-3 veckor, god willing.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Nu är Nordmenn till 99% färdigt. En äventyrsgenerator ska färdigställas och snyggas till, några kartor ska in i äventyret som medföljer och en framsida ska illustreras.

?Just nu är det ett gäng vänner och bekanta som korrekturläser.

?Sjukt stolt över att det nästan är i hamn med tanke på att jag började i typ slutet av maj. Semester FTW!

?Det slutade på cirka 110 a4-sidor.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Ålrajt, NORDMENN är 99,9% färdigt.

Det enda som återstår är att få till en framsida jag är nöjd med. Ett provtryck har redan anlänt och framsidan blev lite för mörk och plottrig så nu väntar jag på två olika varianter till. Dessa borde dyka upp i början av nästa vecka.

Sen ska det upp på Lulu!

Jag har dessutom försäkrat mig om att med de val jag gjort kommer produkten tryckas i Frankrike så att eventuella köpare slippar avgifter från Postnord.

Bra va?

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Ok, senaste uppdateringen:

Framsidan har fått ett annat färgschema och senaste provtrycket fick godkänt så innan helgen ligger det nog uppe till försäljning på Lulu!

zonk

muterad
Ape of Wrath;n311237 said:
Ok, senaste uppdateringen:

Framsidan har fått ett annat färgschema och senaste provtrycket fick godkänt så innan helgen ligger det nog uppe till försäljning på Lulu!
Coolt som fan! Bra jobbat!