Nekromanti En helt fantastisk mini - måste ses!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag råkade av en slump trilla in i en tråd på CoolMiniOrNot.com's forum. I tråden är det en snubbe som visar utförligt hur han målar en Space Marine ur WH40K, som han modellerat själv.

Oavsett om man tycker om Warhammer, eller ens miniatyrer i allmänhet så är det en fantastisk tråd, om inte annat för att uppleva den tid och kraft en konstnär lägger ner för att komma så nära perfektion som det är möjligt. Den här killen är hängiven, jag menar; han lägger in äkta guld i ornamentiken han målar!

Jag rekommenderar alla att låta bli spoilern nedan där jag visar första och sista bilden, och istället ta sig tid att följa hela tråden som ni hittar här!

Men för er som inte har ork:

G

Guest

Guest
Sällan jag reflekterar över när folk målar figurer men detta var onödigt skickligt!

Imponerande, minst sagt!

DesertRain

Hero
:gremooo:

Grymt imponerande, om jag kunde måla mina figurer ens en tiondel så bra som den så skulle jag vara hur nöjd som helst.

Snow

Swashbuckler
Som sagt, sjukt imponerande. Det enda jag inte gillar är uttrycket i killens ögon, han ser nästan lite uttråkad ut, eller att han poserar för sin polare som tar kort och inte riktigt vet hur han ska se ut. Lite mer "Victoryyy for the Emperor!!" hade jag gillat.

Feliath

Swashbuckler
Bara så att ingen blir förvirrad: ja, det är en skitsnygg modell, men det är inte en 40K-mini, utan en större modell. Forgeworld, får man anta. Den ser ut att vara i skala 1/12 eller så. Det där är helt enkelt inte möjligt på en 28mm-figur.

/Feliath — kanske med nanorobotar

Foggmock

Myrmidon
Salttekniken är nog något jag kommer testa på mina Warmachinefigurer, sinnessjukt snyggt blev det. Ska försöka komma igång och måla och dessutom posta resultaten så fort jag fått hem lite supplies. :gremsmile:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Det är skala 1/15 och den är byggd runt en forge world-produkt, även om den är kraftigt modifierad.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Foggmock said:
Salttekniken är nog något jag kommer testa på mina Warmachinefigurer, sinnessjukt snyggt blev det. Ska försöka komma igång och måla och dessutom posta resultaten så fort jag fått hem lite supplies. :gremsmile:
Exakt min reaktion.

Alltså, modellen är apsnyggt målad, men trådens främsta förtjänst är att den har helt sjukt bra bilder och genomgångar av de takniker som används. Äntligen nån som kan hantera en kamera! Ska definitivt testa lite av de tekniker som beskrivs, och längtar tills jag får råd med en airbrushgrej...

Organ

Out of time, out of mind
Den ser ut att vara i skala 1/12 eller så. Det där är helt enkelt inte möjligt på en 28mm-figur.
Det får mig att undra vad resultatet skulle bli om någon försökte sig på en figur i skala 1/1 eller liknande. Samt, hur stora modeller kan man få tag på utan att göra dem själv?

/Anders

Johan K

Gammal & dryg
Å´fy fan!!
Denna gubbe är sinnessjukt snygg!! På alla sätt & vis!
Tyckte att mina troll var snyggt målade, denna gubbe var strået vassare.

Tempelhand

Veteran
Väldigt detaljerat. Fin textur på rustningen också. Ansiktet kunde kanske ha varit mer levande och med fler färgnyanser, men va fan... ambitiöst jobbat som helhet!