Nekromanti En helt ny värld..

Fire_Flame

Veteran
Jag har en liten tanke till ett stort projekt.. Jag tänkte skapa en helt ny rollspelsvärld.. Monstren till världen har jag redan löst.. Jag fick in massa bra förslag i tråden Monster i trudvang.. Jag vet att det blir svårt att skapa en hel värld men det får ta sin tid.. E det någon som vill hjälpa till så skriv här..

Lambi

Swordsman
Rollspelsskapararean rekommenderas

Kul att du har idéer och planer!

Rollspelsskapararean rekommenderar jag för sådana inlägg. Eller är det specifikt en "setting" till just Drakar och Demoner som har din personliga "touch" på?

Hmm... jag borde nog ta och lägga ner min svengelska -_-

Fire_Flame

Veteran
Re: Rollspelsskapararean rekommenderas

Jag gör en medeltid värld.. Som passar till alla medelitids rollspel.. Fatta inte riktigt din svengelska :gremgrin:

Fire_Flame

Veteran

Eller.. Det blev lite snett där ändå :gremsmirk:Det ska inte vara medeltids värld... Bara en sagovärld innan alla människor fanns..

Pom

Swashbuckler

Jag gör en medeltid värld.. Som passar till alla medelitids rollspel..
Kul! Jag tycker själv att det är mycket roligare att spelleda i världar man själv konstruerar än att använda någon annans grej - särskilt publicerade saker som ofta innehåller kompromisser mellan olika spelstilar.

Det Lambi var inne på var att den här tråden inte har så mycket med DoD specifikt att göra, utan snarare hör hemma under Rollspel eller Rollspelsmakande. Bli inte stött om någon moderator flyttar tråden dit en vacker dag.

Hur som helst: en sak som funkar bra för mig är att utgå från någon enskild känsla eller bild eller situation eller varelse eller någonting annat som känns extra spännande och typiskt för den värld jag vill skapa. Sedan, så snart man funderar över hur någonting skall vara i ens värld går man tillbaka till den där spännande grejen och lever sig in i den. Då får man inspiration till vad man nu håller på med. Faktiskt. :gremsmile:

Det finns urton saker att tänka på när man beskriver en värld. Vi människor har ju inte ens lyckats beskriva vår egen värld på ett sätt som alla tycker funkar, så man är i gott sällskap. Det viktigaste tycker jag är att du skriver ner det du tycker är kul att skriva ner. Du gör ju trots allt detta för att det är kul, och då skall du inte låta dig tyngas av att skriva sådant du tycker är onödigt och trist. T ex, när jag gjorde min första spelvärld tyckte jag det var jättekul med regentlängder, så jag gjorde sådana för alla länderna. Tog en massa tid, var rätt onödigt, men det var kul att göra och gav mig sedan en känsla för de olika ländernas historia.

Lambi

Swordsman

En god idé som man själv trivs med är det viktigaste. Bra idéer växer på träd (i alla fall incinuinjicerar jag mig att alla mina otaliga idéer är bra) men det är inte alla man trivs tillräckligt bra med för att faktiskt sätta sig ner och skriva längre än ett par sidor.

En stor lyckospark i baken bjuder jag på! Resten får du fixa själv. -_-

Fire_Flame

Veteran

Lägger ut delar av min nyskapade värld i forumet rollspelsmakande lite då och då så får folk kommentera. Kom på att jag skrev i fel forum i efterhand :gremsmirk:

Fire_Flame

Veteran
Otydlig..

Ursäktar om jag varit lite otydlig än.. jag hade tänkt att göra en värld till Drakar o Demoner men skrev på nåt helvrickat konstigt sätt i denna tråden.. Iallafall så ska jag göra en värld till' Drakar och demoner..