Nekromanti En hund begraven: spelmiljön

solvebring

Superhero
Igår diskuterades frågor kring spelvärlden för mitt deckarlir; En hund begraven, i den här tråden. Jag hade lite funderingar hur det ligger till med Englands counties osv.

Jag gillade verkligen kranks idé om att hålla det öppet och att ge byggstenar till spelledaren att själv sätta ihop och forma, än att allting ska vara klappat och klart redan från början. Nu på morgonen har jag skrivit min första kladd på vad som förhoppningsvis kan bli kapitlet om spelmiljön. Läs det här.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
- Varför pratar du om distrikt om man inte ska använda dem?
- "och så vidare" i slutet på viktiga meningar - gör en ordentlig uppställning med olika rollspelsvänliga platser! Hur kan en polisstation användas, eller en pub?
- Bra att du pratar om olika sorters platser, vad man har dem till. Men jag vill se mer konkreta exempel! Beskrivs 3-4 mordplatser kompletta med mord etc. Om exemplen är "många", skriv då ut fler exempel.

//Krank, i hopp om att vara hjälpsam

solvebring

Superhero
krank said:
- Varför pratar du om distrikt om man inte ska använda dem?
- "och så vidare" i slutet på viktiga meningar - gör en ordentlig uppställning med olika rollspelsvänliga platser! Hur kan en polisstation användas, eller en pub?
- Bra att du pratar om olika sorters platser, vad man har dem till. Men jag vill se mer konkreta exempel! Beskrivs 3-4 mordplatser kompletta med mord etc. Om exemplen är "många", skriv då ut fler exempel.

//Krank, i hopp om att vara hjälpsam
Ah, sant. Jag funderade faktiskt på det men orkade inte just nu. Fyfan, man ska inte vara lat. Det straffar sig bra. Men allt kommer att skrivas om både en och tre gånger som tur är. Allt som sägs i de här trådarna är därav till hjälp när jag börjar skriva om allting.

Så ja, det är bra att du säger det, för vid närmare eftertanke behövs det nog.

solvebring

Superhero
Förutom att lägga till exempel och skriva mer utförligt på det jag redan har. Anser du att jag missat något väsentligt som mysterierna kan förlora på?

Förövrigt så är counties med för att jag vill förklara hur England ser ut och funkar. Om jag inte gör det så tja... Jag vet inte vad det skulle ge eller inte ge, men på någotvis känns det som jag behöver berätta lite om det. Kanske är onödigt men det känns bra med korten på bordet.