Nekromanti En idé: Nolltidskriteriet (djupimmersionism)

MrG

Swashbuckler
Finns det system därute som uppfyller nolltidskriteriet för er?
Inget system som gör det av sig självt, men mitt användande av det kan göra det... (spontant tänkte jag nog att det är så jag är van vid att hantera de flesta system, mer eller mindre)

Ibland kan det vara smidigare för mig att slå ett slag i Pendragon än att kunna ena mig själv om vad Sir Trenus känner. Speciellt om valet ska ske på stående fot, men jag tvekar vad det skulle bli. I de fallen hackar inte flödet för mig, utan mitt användande av systemet kan stödja det. Fast det brukar ske främst i början av kvällarna, och känns då som ett stöd att snabbare komma in i rollen.

Annars har ibland ett Idea-slag hjälp när vi kört fast i CoC, men har känslan av att våra karaktärer borde vara smartare än vad vi är. Illusionen är redan vaklande av att man nästan hamnar i metatänk, så då kan ett slag och en hint från sl vara ett bra stöd till att snabbt komma tillbaka in i roll.

Annars kan jag tror på system som stöder en markering av när man talar i roll (typ med hållning, röstläge eller props) och att det utanför den markeringen är metasnack. Gör också att man markerar när man är i roll/stämmning med samma attribut.

-Gunnar (som minns mer sånna här diskutionern från när jag håll på och lajvade)