Nekromanti En idé... (till Riotminds)

Eksem

Champion
Re: Du sätter fingret på spiken...

Varför måste du angripa mig till att börja med om du inte tål att jag angriper dig tillbaka?

Det har inte heller med någon åsikt att göra. Det handlar om att jag blir trött på att folk ska racka ner på ett idéellt projekt helt utan anledning.

Varför måste du ha kvalitetskrav på något som inte har en ritomindsstämpel (så att säga). Om någon la upp ett dåligt äventyr på internet behöver du inte bli arg för det, eller hur?

Eksem

Champion

Vem talar om dålig produkt? Produkterna i sig är utmärkta, det är därför jag (och några till) vill sprida dem vidare då det inte finns något annat sätt att få tag på dem (utom i andra hand). Men det finns uppenbarligen risker för att det blir svårt att få riktigt hög kvalitet på reproduktionen. Men jag tror nog att de flesta kan smälta detta om de får tag på något lätt och gratis som annars skulle vara väldigt svårt och dyrt att få tag på.
varför måste ni om och om igen kritisera den idén? Vad vinner ni på det?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det blir lite...

...trist att du klagar på "rollspelsnördar", särskilt när några av oss faktiskt är samma människor som hjälper Riotminds att ta fram sina produkter, OCH innehar några av de rättigheter till gammalt Drakar-material som faktiskt diskuteras.

Dante har dessutom layoutat grundboken, sl-skärmen, och Vinterskogens Hemlighet, och sitter nu med Vildhjarta. Jag anser att det nog väl kvalificerar honom att uttala sig i frågan, särskilt när jag vet hur angelägen han är att allt som görs till Drakar håller hög kvalitet.

Jag förstår att det känns otacksamt att vissa av oss på forumet inte verkar uppskatta den tid och det arbete du är villig att lägga ner på ett projekt av denna typ. För detta ber jag själv om ursäkt, det är alltid roligt att någon brinner för något och är villig att offra sin egen fritid på ett projekt som andra kanske skulle ha glädje av.

För att förklara våra reaktioner, vill jag bara upprepa att anledningen till att vi inte står upp och jublar, är att jag tycker att alla ska ha realistiska förväntningar på vad som går att åstadkomma med ett sådant projekt.

Annars kan det skapa orimliga förväntningar som inte infrias, och då blir ingen glad i slutändan.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Nerosuferoth

Swordsman

Det var du som tyckte att alla asjobbiga rollspelare som visade en åsikt som inte överensstämde med din egen angående ditt idéella projekt var nördjävlar.

Varför finns det ingen anledning att kritisera ditt projekt? Jag sade som det är, dvs att jag tror aldrig du får någon tillåtelse från RiotMinds att genomföra ditt projekt så som du vill ha det. Att jag sade det på ett olämpligt sätt beror på att du för länge sedan själv började använda ett olämpligt och nedvärderande språk mot oss andra.

Och, jag ställer inga kvalitetskrav på icke-officiella produkter. MEN, jag ställer krav på de officiella produkterna. Så gör förhoppningsvis också RiotMinds, och därför påstår jag att du inte får någon licens för ditt projekt. Men du får gärna försöka för min del. Jag skulle bara rekommendera dig att använda ett bättre språk gentemot dem, så kanske de inte klagar lika mycket som jag.

Ashley Riot

And this is also part of the game, I suppose, Sydney?

Eksem

Champion
Re: Det blir lite...

Jag har inte heller några krav på att få klappar i ryggen, det är ju inte ens min idé från början. Men jag förstår inte varför flera olika personer känner att de måste kritisera idén på samma sätt om och om igen. Jag stör mig också på attityden, istället för att vänligt förklara att man inte ska ha för höga förhoppningar på kvalitet så kommer man med en översittarattityd och förklarar för oss mindre insatta att det helt enkelt blir för mycket arbete.

Vad ni lägger i uttrycket rollspelsnördar är upp till er. Jag har aldrig haft som syfte att såra någon personligen utan bara att provocera de som provocerat mig (inte särskilt moget beteende dock).

Weatherman

Hero
Re: »Scanna in och göra till pdf» ...

"Du har ingen aning om hur mycket arbete det krävs för att göra det snyggt va?"
Nope.

weatherman - en fin kille, egentligen