Nekromanti En inblick i lajvkulturen

Jarl

Hero
Efter att ha sett det där så måste jag säga att jag känner mig både glad och vacker :gremwink:

Troberg

Sinister eater
Efter att ha sett och begrundat det där så har jag bara en sak att säga:

Om jag någonsin skulle få för mig att börja med lajv, SNÄLLA SKJUT MIG!

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hahahaha!

Snacka om stämningsdödande när någon av de där tjommarna valsar in på ett lajv. :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Oj då...

Tjaa, oj..
Vet inte va´jag ska säga riktigt.. Kanske lite udda, men ändå.
Vem vet, det kansek hade varit lite trevligt att se på det iaf.

Lycan

Hero
Allmänt off topic... antar jag... kanske.

Inklusive lökiga stadslajv med socialrealism och alienation? Eller dekadenta fullkontaktlajv med narkotika och sex? Humdidum...

- Lycan

Pom

Swashbuckler
En vän till mig har uttryckt att bordsrollspel är en mycket intellektuellare verksamhet än lajv. Men efter att ha sett dessa bilder tror jag han har fel. Det krävs uppenbarligen en hel del hjärnkraft för att komma i stämning bland dessa herrar och damer.

Brasklapp 1: Den av oss som alltid är nöjd med sina passfoton kastar första stenen.

Brasklapp 2: Lajv skall väl avnjutas på plats, komplett med rörelse, skuggor, ljud, och [color:\\"#996600\\"]lukter... [/color]

seinet

Swashbuckler
Re: Allmänt off topic... antar jag... kanske.

Är det allmänt off topic så lämna det ifred...

Det är en uppmaning...

/Seinet Wintermute - Funderar på att skriva in att "uppmuntran till att få någon att skriva OT-inlägg är mot reglerna" i forumreglerna

Troberg

Sinister eater

Inklusive lökiga stadslajv med socialrealism och alienation?
Ja, definitivt.

Eller dekadenta fullkontaktlajv med narkotika och sex?
Nej, allt med sex är OK.

Troberg

Sinister eater

Är det allmänt off topic så lämna det ifred...
Sorry, svarade innan jag läst det här. Nåja, med tanke på att mitt liv hänger på att det inte blir några missförstånd, så kanske det var lika bra.

Leon

Leo carcion
Vilken tur att du bara pysslar med rollspel då, denna hobby av avslappnad coolhet och comme il-faut.

Ja, när man tänker på alla bildsköna fotomodeller som stilsäkert valsar runt i chica kreationer på konvent och spelträffar i landet så kan man inte annat än skratta åt de larviga lajvarna.

Jag menar, den oefterhärmliga vällulkt av kroppssekret och stilfullt åldrade potatisderivat som förnöjer näsborrarna på landets konvent är ju ren lycka att inandas jämfört med den unkna stank av gran, tall och frisk kvällsbris vid muntert knastrande eldar som man tvingas kväljas av i fantasylajviens skogmarker. :gremtongue:

GLASHUS!!!!!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
"En vän till mig har uttryckt att bordsrollspel är en mycket intellektuellare verksamhet än lajv."

Detär nog korrekt. Men vem bryr sig? Jag ägnar mig åt ett flertal sysselsättningar som med inte den ringaste goda vilja kan betraktas som intellektuell verksamhet, med samma iver som jag ägnar mig åt dem som kan göra det.

Pom

Swashbuckler
Re: En inblick i lajvkulturen [ANT]

"En vän till mig har uttryckt att bordsrollspel är en mycket intellektuellare verksamhet än lajv."

Detär nog korrekt. Men vem bryr sig? Jag ägnar mig åt ett flertal sysselsättningar som med inte den ringaste goda vilja kan betraktas som intellektuell verksamhet, med samma iver som jag ägnar mig åt dem som kan göra det.
Nähä? :gremsmile:

Foggmock

Myrmidon
Oh. My. Fucking. God.

Påminn mig om att aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig åka på lajv. Någonsin.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Du, jag ordnar ett lajv 19-20 juni!

Vi behöver en dörrvakt! :gremlaugh:

Nä, men ARMA är där och slåss i alla fall!

M.

Foggmock

Myrmidon
Re: Du, jag ordnar ett lajv 19-20 juni!

Jag lär vara upptagen, och är jag inte det så har jag inte råd att åka upp. :gremtongue: