Nekromanti En klassiker går i graven

Den dära...

Veteran
Som pacifist kan jag bara säga FAN vad gôtt...

Är inte Winchester konservatisternas stolthet eller något liknande? Kanske det här är ett tecken på att vapenindustrin till viss del håller på att försvinna.

PAX

Jordisk Äventyrare
Nja! Det är nog mer ett tecken på att Winchester har gjort vapen som inte så många vill skjuta med....

Organ

Out of time, out of mind
Nja! Det är nog mer ett tecken på att Winchester har gjort vapen som inte så många vill skjuta med....
Eller att de tjänar mer pengar på att tillverka dem någon annanstans. Det stog i artikeln att de lägger ner fabriken för att lägga produktionen utomlands, så tyvärr leder nog inte detta till att det blir färre puffror i världen uatn att tillverkaren tjänar mer stålar än tidigare. :gremsuck:

/Anders

PAX

Jordisk Äventyrare
Det skulle förvåna mig om hela Winchester läggs ner då det är ett starkt varumärke.

Organ

Out of time, out of mind
Det skulle förvåna mig om hela Winchester läggs ner då det är ett starkt varumärke.
Så blir det inte heller. Läser man artikeln så ser man att det som ska läggas ner är ursprungsfabriken i New Haven, samt ett antal modeller, men att produktionen av andra winchestervapen kommer att fortsätta i fabriker i Belgien, Portugal och Japan.

/Anders