Spycraft
Som PAX sade - Spycraft är ypperligt för MI-spel. Faktiskt tycker jag att Spycraft v1 är bättre än v2 på detta (v2 är mer omfattande (i betydelsen komplext) och en Excel-onanists dröm). SC v1 är mer rakt-på-nu-kör-vi!
Moddad d20-backbone, uppdragsbaserat med threat levels, system för gear och gadgets (riktiga MI- / Q-branch-prylar), ett ball jaktsystem (som jag är inspirerad av till Noir, no less), ett intressant sätt att bygga scenarier/kampanjer på (med poängbygge för budget till skurken och dennes organisation) om man vill ha det balanserat på d20-manér och en mängd riktigt fylliga source books.
Det som talar emot det är att det är d20. Men det är min personliga åsikt - alla som var spelare för mig när jag ledde SC ber mig om en fortsättning. Jag håller med - vi fick ett riktigt bra slut i sann agent-anda, med tidsinställda bomber, franska slott och en slutstrid i luften. Coolt som satan.
Alternativet som jag ser det är Neotech, men då får man en mer realistisk förankring iom regelfilosofi. Dock är Neos system väldigt enkla att bygga på om så önskas. Det som saknas är isf ett färdigt system för gear/gadgets.