Nekromanti En läskig SLP

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
En riktigt läskig SLP, som platsar i nutids-, SF- och cyberpunk-kampanjer.

Utmaningen är inte att göra slut på skurken, vilket torde vara hyfsat lätt för hänsynslösa spelarroller, utan att med list vrida hans verksamhet så att den självförstörs på ett sätt som gynnar spelarrollernas sak.

Nightowl

Champion
Utmaningen är inte att göra slut på skurken, vilket torde vara hyfsat lätt för hänsynslösa spelarroller, utan att med list vrida hans verksamhet så att den självförstörs på ett sätt som gynnar spelarrollernas sak.
"Your mission, mr Phelps, should you choose to accept it..." :gremcool:

Vilka spel lämpar sig för Mission: Impossible, egentligen?

Erik

Johan K

Gammal & dryg
Den dag jag skall sl:a Mutant så skall jag nog ta & ha den här i baktanke som slp...
Det kan bli intressant att använda en sådan karaktär.

PAX

Jordisk Äventyrare
Därför!

Nja. Du ska nog fråga Marco i stället då han har spelat Spycraft en tid om jag har förstått det hela rätt.

Vill du komma igång snabbt så finns ju även Neotech och som den påhittiga SL du är så kan du säkert justera reglerna för att passa till ett Mission Impossible-spel.

Nightowl

Champion
som den påhittiga SL du är så kan du säkert justera reglerna för att passa till ett Mission Impossible-spel.
Nätack. Varför ska jag köpa ett spel för att spela en viss sorts äventyr och sedan göra om det? :gremsmirk:

Erik

Big Marco

Läskig
Spycraft

Som PAX sade - Spycraft är ypperligt för MI-spel. Faktiskt tycker jag att Spycraft v1 är bättre än v2 på detta (v2 är mer omfattande (i betydelsen komplext) och en Excel-onanists dröm). SC v1 är mer rakt-på-nu-kör-vi!

Moddad d20-backbone, uppdragsbaserat med threat levels, system för gear och gadgets (riktiga MI- / Q-branch-prylar), ett ball jaktsystem (som jag är inspirerad av till Noir, no less), ett intressant sätt att bygga scenarier/kampanjer på (med poängbygge för budget till skurken och dennes organisation) om man vill ha det balanserat på d20-manér och en mängd riktigt fylliga source books.

Det som talar emot det är att det är d20. Men det är min personliga åsikt - alla som var spelare för mig när jag ledde SC ber mig om en fortsättning. Jag håller med - vi fick ett riktigt bra slut i sann agent-anda, med tidsinställda bomber, franska slott och en slutstrid i luften. Coolt som satan.

Alternativet som jag ser det är Neotech, men då får man en mer realistisk förankring iom regelfilosofi. Dock är Neos system väldigt enkla att bygga på om så önskas. Det som saknas är isf ett färdigt system för gear/gadgets.

Gordeg

Hero
Jag såg filmen i förrgår, och tyckte inte att huvudpersonen var tillräckligt läskig för att bli en riktigt bra skurk. Fast man kan använda honom som inspiration för att göra en skurk med rätt läskighetsnivå.

Gordeg