Nekromanti En lång tid...

G

Guest

Guest
Var med om en ganska kul situation här om dagen... En av mina föräldrars vän som är drygt 40 år... kom förbi mitt rum där jag låg och läste "the complete mask of nyarlathotep"...

Han frågar vad jag gör och jag säger att jag läser en rollspelsbok... Sedan uppstår det osannolika... oh är det Call of Cthulhu det är ju riktigt roligt säger han... Det spelade vi i ungefär 10 år... Sedan fortästter han att prata om rollspel han har spelat D&D och sådant... Detta ger en lite större inblick i hur länge vissa rollspel egentligen funnits... 20 år kan låta lite tycker jag... men när en 40 åring säger att det spelade han när han var ung så känns det redan väldigt mycket äldre... Jag själv är 20 och levt ett bra tag ändå... och i vissa rollspel som tex Call of Cthulhu slår hjärtat fortfarande och det tycker jag att de ska hyllas för...

Tack för mig!

Man Mountainman

Storsvagåret
Själv kan jag ju som en av väldigt få svenska medborgare skryta med att min farsa är gammal rollspelsräv. Jag kan direkt säga att jag aldrig haft några problem med misstrogna föräldrar.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Själv kan jag ju som en av väldigt få svenska medborgare skryta med att min farsa är gammal rollspelsräv.

Jag antar att min son och min dotter får räknas in bland detta fåtal... :gremlaugh:

Jag har ju spelat rollspel i över 28 år nu.

/Mikael

Björn Hellqvist

Swordsman
Tja, själv blir jag 38 om drygt en månad. Konstaterade att när jag började åka på GothCon 1984, så var årets konventsgeneral bara 1-2 år gammal... Mitt 20:e GothCon i rad! Gamla rollspelare finns lite överallt, men det svåra är att hålla igång. Själv har det blivit alldeles för lite av den varan på senare år - mest boardgames och sådant.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Tja, själv blir jag 38 om drygt en månad. Konstaterade att när jag började åka på GothCon 1984,..

Barnrumpa där! :gremtongue: :gremgrin:

/Mikael

Björn Hellqvist

Swordsman
Det är svårt att slå farbror Mygel... :gremwink:

(Och go' vänner, om ni fattar den referensen, så är ni säkerligen gamla rävar ni också...)

Oldtimer

Slava Ukraini!
Wow! Kan du fortfarande gå utan käpp?

Självklart inte - utan käppen är jag förlorad. Fast jag håller på att spara till en rullstol. Gärna med V8:a och mörkersikte... :gremsmile:

/Mikael - försöker få pensionärsrabatt på bussen

Troberg

Sinister eater
Inte långt kvar till kattmat, broddar, mata duvor, klaga på dunka-dunka-musik och en gammal opel alltså. :gremgrin:

Nightowl

Champion
Någon gång på Yngre Stenåldern (jag är inte från Äldre strenåldern som Björn och Oldtimer) var jag på ett konvent.

Där satt några mosslik/balroger/urträd och spelade jag tror det var Junta. En ung tjej satt vid bordet också men hon var djupt försunken i ett Alverfolket-album. Hon var bra mycket yngre än undertecknad, men ändå. Det kan ju finnas kvinnliga paltar också.

Så reser hon sig upp och säger till en av The Great Old Ones: 'Nä, farsan, nu går jag och käkar!'
'Öh... javisst lilla vän' kväkte åldringen.

Det var första gången jag insåg att hobbyn hade en liten men naggande god historia.

Erik, 33 i år. :gremcrazy:

Nightowl

Champion
Jag klagar redan på dunka-dunka, har en mesig Toyota, och skulle mata duvor om de inte allihop frusit ihjäl.

Dessutom tycker jag det var bättre förr (typ i söndags, för då var det helg)!

Får jag några GP (Gubbstrutt-Poäng) för detta?

Erik