Nekromanti En lite tanke om stridskonster

I VM så står de att man får välja X, Y resp. Z tekniker för att skapa vanliga, ovanliga och unika stridstidskonster... Men om man kollar på dom som finns i boken så är de hälften av teknikerna på varje stridskonst....hmmmmm..... är de meningen att dom som man gör ska bli bättre... Strange dude

Hartland

Warrior
Det har nog att göra med att hälften av de som står är de vanligaste vidare utväcklingen av stridskonsten. Dvs sånt som vapenmästare hittar på på sin fritid.

/Hartland - käner sig konstigt nog på humör för politik...

GlueBall_UBBT

Warrior
När mina spelare konstruerar stridskonster brukar jag kräva en beskrivning av själva rörelseschemat. Sedan låter jag de köpa sina tekniker för att sedan bestämma vilka de inte får använda när rollkaraktären skapas. Man kan säga att jag sätter vissa tekniker inom Hakparantes. Detta för att simulera att rollpersonen inte behärskar hela stridskonsten. Tycker det är jobbigt när folk vill börja med mästaranfall, mästarutfall och vapenaffinitet. Det är exempel på tekniker som bör rollspelas och när det görs ge spelarna vissa utmaningar.

Köttsår

Veteran
jag har för mig att man får X, Y resp Z POÄNG till att köpa tekniker till stridskonsten, och de flesta tekniker kostar mer än 1 poäng, så.....

..däremot tycker jag att de flesta vanliga stridskonster, båg- och armborstträning undantagen (den rockar) är riktigt värdelösa, och jag tror att de inte använt upp alla X poäng som man får heller.. de ovanliga och unika ser dock bra ut tycker jag.

Sankt Creigh

Warrior
själv så har jag inte riktigt fattat hur dessa stridskonster används i spelets gång?!
Jag anser att du bör sätta dig in i detta snarast då stridskonsterna enligt mig är en viktig och stark krydda till hela Eonsoppan.

// Creigh – Som äter en vidrig Kantarellsoppa.