Jag tror nog att det här motsåndsslags systemet kan vara roligt. Men tror ni inte att det finns risk för att strider blir ganska lika varandra? Och det blir segt i längden...
Jag tror också, för att ge lite kritik, att det finns risk för att systemet mest blir ett inslag av "matte lektion" i spelet.
Ex. Hmm han (trollet) fick 10 på sitt anfallsslag mot mig. Jag fick 11 & 17 och det betyder att jag givetvis attackerar trollet med 17. Och sedan fortsätter det så.
Mkt matte och ganska opersonliga strider. Vad exakt jag menar med "opersonliga" är jag inte helt på det klara med.
Sedan undrar jag över det här med att slå om motståndarens slag. Gör inte det att man alltid slår om hans/hennes slag om det är högt? Får man slå om motståndarens slag hur ofta man vill?
Systemet kan nog vara roligt, men jag förhåller mig fortsatt optimistiskt tveksam.
Jag tror också, för att ge lite kritik, att det finns risk för att systemet mest blir ett inslag av "matte lektion" i spelet.
Ex. Hmm han (trollet) fick 10 på sitt anfallsslag mot mig. Jag fick 11 & 17 och det betyder att jag givetvis attackerar trollet med 17. Och sedan fortsätter det så.
Mkt matte och ganska opersonliga strider. Vad exakt jag menar med "opersonliga" är jag inte helt på det klara med.
Sedan undrar jag över det här med att slå om motståndarens slag. Gör inte det att man alltid slår om hans/hennes slag om det är högt? Får man slå om motståndarens slag hur ofta man vill?
Systemet kan nog vara roligt, men jag förhåller mig fortsatt optimistiskt tveksam.