Nekromanti En liten film som driver med oss :)

chrull

Stockholm Kartell
ordentlig länk

rätt rolig. men tråkig punchline...

http://under.gprime.net/media/video/magicmissile.wmv <- här har ni en länk direkt till filen om ni precis som jag avskyr buffertider och wmv.

om nån känner till en fungerande wmv->avi/mov/mpg konverterare för mac os x så får ni gärna pm:a mig...

chrull

Jaggernaut

Hero
Hmm...jag börjar nästan tröttna på den [ANT]

Du är inte den första (på relativt kort tid) som länkat till den där filmen, inte ens den andre.

För mycket av det goda på för kort tid.

Balderk

Swashbuckler
Är itne det där från TV-serien Reno 911?

Härlig serie btw, ibland apkass men ibland jävligt rolig.

Troberg

Sinister eater
Och så undrar folk vad jag har emot D&D...

Jag fick dock ett visst intryck av att den vänstra polisen också var rollspelare, fast kanske då inte lika fanatisk.

Evil Peter

Hero
Tyvärr tycker jag den filmen tar bort mycket med charmen hos ursprungsljudet (finns en sekvens till förutom den som någon lagt film till). Det blir mycket roligare när man tänker sig vanliga rollspelare i mitt tycke.

Lindenius

Swashbuckler
En liten kulturfundering...

Alltså, i de flesta fallen då jag sett rollspelare avbildas i amerikanska serier (oftast komedier) så är de alltid klädda i lustiga hjälmar, rustningar och så vidare. Är det något som förekommer i amerikansk rollspelskultur eller är det helt och hållet en grej som alla tv-serieskapare fått för sig/gör med flit?

//erik. undrar

Organ

Out of time, out of mind
Re: En liten kulturfundering...

[ QUOTE ]
Alltså, i de flesta fallen då jag sett rollspelare avbildas i amerikanska serier (oftast komedier) så är de alltid klädda i lustiga hjälmar, rustningar och så vidare. Är det något som förekommer i amerikansk rollspelskultur eller är det helt och hållet en grej som alla tv-serieskapare fått för sig/gör med flit?

[/ QUOTE ]
Vadå? Du menar alltså på fullt allvar att du INTE har hjälm, brynja och svärd på dig när du spelar? :gremgrin:

/Anders

Nightowl

Champion
Re: En liten kulturfundering...

Nä, åtminstone enligt en koll med min amerikanske fästman har rollspelare ingen större tendens att bära DM-mantlar eller ha lustiga hattar på sig i USA än här i Sverige (jag har sett sådana där mantlar på ett konvent en gång för länge sedan, och det var menat som ett skämt). Det är ju också vanligt att man har något sorts brädspel igång som verkar vara en del av rollspelet; jag tror helt enkelt inte att TV-makarna har nån koll.

När Kalle, Musse och Långben spelade rollspel i en Kalle Anka pocket var det ju själva verket ett uppläst solospel i kombination med ett bräde; jag fick liksom intrycket av Warhammer Quest, eller nåt. (Kalle spelade paladin, Musse tjuv och Långben magiker, om någon undrar.)

Erik

Balderk

Swashbuckler
Det där är nog den bästa filmen som driver med rollspelare... Helt underbart!

Lindenius

Swashbuckler
Coolt (inte OT, men snart)

Det är ju också vanligt att man har något sorts brädspel igång som verkar vara en del av rollspelet; jag tror helt enkelt inte att TV-makarna har nån koll.
Man skulle alltså kunna prata om att det finns två olika diskurser kring vad rollspel är: en mediediskurs och en rollspelardiskurs.

Yeah! Kom inte och säg att ni inte får valuta för era skattepengar. :gremcrazy:

//erik. *inväntar att få något slängt i huvudet från Rising*

Nightowl

Champion
Re: Coolt (inte OT, men snart)

Man skulle alltså kunna prata om att det finns två olika diskurser kring vad rollspel är: en mediediskurs och en rollspelardiskurs.
Nja, det är väl snarast så att det inom det sociala fält som utgörs av rollspelshobbyn så förstår man givetvis de doxa som gäller (man spelar inte rollspel iförd hatt, borde väl vara doxa, fast den där jävla Storuggla krånglar till det), men utanför det fältet gör man det inte och saknar därmed helt det kulturella kapital som gäller inom fältet "rollspelshobbyn", medan man har ett starkt ekonomiskt och kulturellt kapital i det sammantagna sociala fält som utgör hela det västerländska samhället och således har det som krävs för att forma bilden av rollspelshobbyn, således skapa nya doxa för det allmänna fältet.
.
.
.
.
.
:gremwink:
Erik, slipper sånt där nuförtiden

Lindenius

Swashbuckler
Det var ju det jag sa, fast mycket kortare [NT]

NT = NefferTiti

//erik. diskursernas dryftare