Pendragon
Swashbuckler
Re: Och vinnaren är...
/Joel - realist
Tsss.. Klart den kommer.låt den nu inte stiga dig över huvudet!
/Joel - realist
Tsss.. Klart den kommer.låt den nu inte stiga dig över huvudet!
Kim Vässmar om jag förstått det hela rätt!Bara en fråga också; vem gör illustrationerna till B&M?
Absolut - vilket också är anledningen till att jag vistas här i den mån jag gör.Personligen tycker jag att det är bra att spelets eget forum är en plats för diskussioner och utvecklingsarbete och inte bara en passiv anslagstavla för Neogames.
Risken/chansen finns ju naturligtvis men själv vågar jag inte försöka uttala mig objektivit om detta. Du får helt enkelt ta och läsa texten när den hamnar i tryck och dra din egen slutsats då (eller fråga Ymir eller Avatarex som fått agera bollplank och korrare).Men vem vet, texten i övrigt kanske går stick i stäv med inledningen trots att också den skrivs av samma person?
En rustning är ett slags skydd som du bär på din kropp. Om det sedan är fråga om läder eller metall kan variera.Dessutom blir jag väldigt osäker så fort jag ser ordet rustning. Då kopplar jag det direkt med tunnplåt och tycker att så lite folk som möjligt ska bära detta plagg.
Fråga Krille då det är han som är upphovsman till tokonfolket - jag bara utvecklade konceptet vidare.Blåa tatueringar, någon har sett ett par timmar på Braveheart. Är det skottar tokonerna ska likna. Jag drog den skilldringen själv nämligen men är osäker.
Kul att du gillade bilden. Dock så är det inte jag som valt den utan de på neokontoret. Texten som jag bjussade på är inte tänkt att stå på baksidan utan var tänkt som inledningstext till ett kapitel behandlandes just tokon.Jag vill ge stor beröm för bilden. Den är äckligt stämningsfull och en baksida om vad den handlar om kanske skulle vara lämpligare.
En så kallad "drakriddare" (är inte den sanna benämningen utan bara hur de omnämns i folkmun) är en medlem i Drakens Bröder, vilket är en riddarorden i norra Consaber utan riktiga riddarordensprivilegier med starka band till den gamla tron.Vad är det för drakriddare förresten?
Han är en tokon och han befinner sig där för att han vill förhindra tirakerna från att tåga in i Consaber och plundra en massa försvarslösa byar. Därför samlade han ihop så många tokons som möjligt och överföll tirakerna på det vis texten beskriver.Av namnet att döma är det en léaramalv men vad gör han däruppe?
Nja, nu var det ju egentligen att blåfärgen var snarare något pikterna använde ett bra tag tidigare. För exempel på det, se 'Kung Arthur'.Blåa tatueringar, någon har sett ett par timmar på Braveheart. Är det skottar tokonerna ska likna.