Uppdrag i Mos Mosel, Mutant från 1984
Hupp! Första gången jag över huvudet taget spelade rollspel gestaltade jag en officer som muterats till något hemskt ute i vildmarken. Ja, en äcklig typ med en knöl på skallen! En Riktningsknöl! Ack vad jag blev besviken då jag fick den skitmutationen istället för Vingar, Eldkastare eller Flerdubbla kroppsdelar! Jag blev dock lite gladare då jag fick byta en stor del av mitt startkapital (som belv riktigt stort) mot en 20mm flintlåspistol. Jag lyckades dock aldrig träffa med den eftersom den gick så snett, men det spelade inte så stor roll eftersom jag var coolare än de andra som slogs med järnrör och soptunnelock.
Mina kompanjoner kommer jag dock inte ihåg särskilt mycket av, förutom en som var en hederlig tjuv. Han var hederlig för han stal aldrig något vilket vi påpekade hela tiden. Däremot minns jag då vi på flodbåten fick spela om pengar och tjuven satsade stora summer pengar på att 1T100 skulle utfalla på 67. Och det gjorde den! 20 gånger insattsen! Och det minns jag, det exakta tärningsslaget, trots att det gått över nio år sedan dess! Haha, ofattbart!