Nekromanti En ny anfalls teknik

G

Guest

Guest
Känner helt klart att något sånt här saknades i neotech och därför gör jag det nu:
Dubbelattack
Krav för användning: "Närstrids"vapen med flera funktioner
Kan användas tillsammans med: -
Använder två närliggande funktioner i samma attack bland andra hugg med bajonett och vid träff, avfyrande av vapen eller slag med slashers kombinerat med slag med samma näve.
Tekniken ger två skadeslag för ett färdighetsslag och ger bara möjlighet till en responshandling.
Färdigheten som används i det fall det skulle i vanliga fall använda två färdigheter är den inledande.

Nivå Svårighetsmodifikation ^1
I +Ob1T6
II +-0

Vill gärna ha åsikter/förslag.

^1 adderas till grundvårigheten för vad det första anfallet hade haft i vanliga fall.

Master Pelle

Warrior
Jag tror att denne teknik är inte så säskilt bra... I verkliga livet skulle det inte funka alls men o andra bör den teknik ha väldigt hög svårighet, ungefär Ob5T0.

G

Guest

Guest
Kan inte se något orealistiskt med det med bajonetten alls, det är ju bara tryck in det i motståndaren, som vilket närstridsvapen som helst, sedan tryck på avtryckaren, verkar enligt mig fulkommligt realistiskt, detta i moddad variant borde tillochmed kuna vara med i din stridskonst, att man slår med pipan istället för kolven, för att göra så att personen inte undviker handen när du skjuter denne.

Det andra exemplet är väl lite orealistiskt, det borde kräva ohemult mycket styrka att pressa in slashersarna så långt utan att förlora nämnvärt med kraft, men insikterna från gunkata versionerna verkar enligt mig mer orealistiska.

Jag kan själv alltså inte se något orealistiskt med detta men påpeka gärna vad du ser som orealistiskt.

Master Pelle

Warrior
Att göra bajonett anfall och trycker på avtryckare räkna sig nog två handlig, en slag för spjut färdighet och en slag för gevär. Jag tror att göra denna metod behövs nog inte speciala teknik. Men frågan är många gör det då? Jag tror inte i dagen läge som få personer som kör såna teknik och det är ganska sällan att någon få chansen att göra det.

G

Guest

Guest
I dagens läge händer det nog inte, men som andra saker i neotech har motiverats med, det är bra mot övercybrade personer.
Gör man det i samma rörelse tycker jag nog dessutom att det ska vara ett slag för det hela.

G

Guest

Guest
Tekniken två vapen är två anfall med två vapen som en handling, detta är ett anfall i två steg med ett vapen, det första "paralyserande" som gör att nästa blir automatisk träff.

Det är iallafall så jag tänker mig det.

Pendragon

Swashbuckler
Kan inte se något orealistiskt med det med bajonetten alls, det är ju bara tryck in det i motståndaren, som vilket närstridsvapen som helst, sedan tryck på avtryckaren, verkar enligt mig fulkommligt realistiskt, detta i moddad variant borde tillochmed kuna vara med i din stridskonst, att man slår med pipan istället för kolven, för att göra så att personen inte undviker handen när du skjuter denne.
Detta behöver knappast nån stridskonst, något tärningsslag, eller ens räknas som en handling. Har man fått en bra träff med en bajonett som sitter på ett skjutklart, laddat vapen är det bara att trycka av. Det lärs t o m ut vid bajonetträning.
Detta kan tyckas lite über, men då ska man tänka på att det är korkat att ge sig in i närstrid med någon när man hellre kan ta två steg bakåt och helt enkelt SKJUTA honom.
1) Bajonetten används när ammunitionen är slut eller när man inte hinner ladda om. 2) När man blir anfallen på såpass nära håll att man inte hinner skjuta.

De här två fallen inträffar ganska sällan med moderna militära vapen, och därför är det ganska ovanligt att bajonetter används eller ens delas ut numera.

Förresten, det du om slag med pipan nämnde ovan, det kallas "pipstöt" och var något jag fick lära mig i skyddsvaktsträningen under min värnplikt. Det gör förbaskat ont, och sätter du en sån stöt i solar plexus på någon, ligger han garanterat ned efteråt.

/Joel - i och med det har fått prova på grunderna i bajonettstrid.

swazze

Swordsman
Att göra bajonett anfall och trycker på avtryckare räkna sig nog två handlig, en slag för spjut färdighet och en slag för gevär.

Var finns handlingen som kräver ett slag mot gevär? Man kan liksom inte missa om man har en ~ 20 cm lång kniv instucken i sin motståndare och kulbanan går precis parallellt med denna (nästan parallellt då :gremtongue: ). Nä det e bara att trycka på avtryckaren och det klassar jag inte som en handling. Dessutom kan man ersätta spjut med gevär med specialiceringen bajonett

swazze - som anser att bajonett skulle klassas som riktmedel.

seinet

Swashbuckler
Precis, man borde ju kunna tillämpa samma regel som man använder sig av när det gäller vådaskott, d.v.s. man missar bara om man fumlar (och det är SL som slår det dolt).

/Seinet Wintermute - Tycker det var mycket längesedan nu han spelade Neotech

seinet

Swashbuckler
Re: Du menar nådaskott ; ) [NT]

Whattevva! Jag är på jobbet och är trött, det kan man alltid skylla på :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Skall iväg och byta ut ett par datorer nu