Nekromanti En recension av Warhammer 40,000: Dark Heresy

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Snabb uppskattning

En snabb genombläddring av boken ger vid handen att cirka 45% till 55% av boken är ren setting som man kan använda till vilket system som helst (då räknar jag sidor som innehåller dels 100% setting (cirka 100 stycken), plus delar av sidor som innehåller stora stycken setting, och någon liten regelbit eller tabell).
Tja, då kunde det åtminstone varit värre. Jag har varit med om spel där tillverkarna inbillar sig att det är OK att sälja ett spel där 80-90% av grundboken är regler.

Jag hittar inte ens stat för ork, squats och eldars, och jag tror inte de finns med över huvudtaget. Det står nånstans att de flesta motståndare man möter är människor (kultister och degenererade chaoshyllare) eller chaosvarelser som demoner och andra bestar.
Med andra ord har man struntat i väldigt mycket (i stort sett allt) av det som, i mina ögon, gör WH40k till mindre önskvärt i bokhyllan.

Så med andra ord, du har övertygat mig - om jag får pengar över att köpa rollspel för innan MC kommer så kanske WH40k får en plats i väntan på just MC =)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Snabb uppskattning

Med andra ord, expansioner är planerade...
Mja... planen redan från början har ju varit att släppa tre spel med olika fokus. Så frågan är ju om det blir så mycket expansioner i den riktningen till just det här spelet. Givet utgivningstakten till WFRP2 så är det ju inte så osannolikt dock.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jaaaaa ... ?

Med andra ord, expansioner är planerade...
Det sas redan i den första pressreleasen, och har nämnts gång på gång på gång, så om det är en nyhet för dig rekommenderar jag att du anstränger dig lite mer med din research. :gremlaugh:

/M

Troberg

Sinister eater
Re: Jaaaaa ... ?

Det sas redan i den första pressreleasen, och har nämnts gång på gång på gång, så om det är en nyhet för dig rekommenderar jag att du anstränger dig lite mer med din research.
Nja, uppenbarligen är min intuition lika exakt som research... :gremgrin:

Det är väl iofs ingen större överaskning att GW kommer att släppa massor av saker som de vill få kidsen att köpa, det är ju inte som om deras figurspel varit "köp ett grundkit, sedan behöver du inget mer".

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Jaaaaa ... ?

Jag hörde en podcastrecension av spelet och där menade de att det var oväntat lite produktplacering från GW i spelet.

Det blir bara bättre och bättre det här. Spelet lär inte falla i god jord i hela det sällskapet som jag spelade TSOY med, men det kanske går att stycka av en del och köra lite inkvisitionsutredande.

Huuu vad sugen jag är på det här spelet, det är nog den hetaste rollspelsprodukten ever! :)

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Saida är det du?

Nja, uppenbarligen är min intuition lika exakt som research...
Shit om du är så fantastiskt profetisk att du lyckas förutsäga att det kommer att komma expansioner till ett rollspel, så undrar jag om du har några schyssta lottorader att dela med dig av? Mot procent av vinsten, förstås. :gremlaugh:

/M

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Saida är det du?

Shit om du är så fantastiskt profetisk att du lyckas förutsäga att det kommer att komma expansioner till ett rollspel,
Och dessutom att Games Workshop av alla företag skulle släppa expansioner. Jag menar, GW är ju inte de som mjölkar en död ko, det har de ju aldrig gjort förut.

Snart säger han väl att Nintendo kommer att släppa ännu fler uppföljare till Mario, Zelda och Metroid också. Det kan jag inte heller tro...