Re: Snabb uppskattning
Så med andra ord, du har övertygat mig - om jag får pengar över att köpa rollspel för innan MC kommer så kanske WH40k får en plats i väntan på just MC =)
Tja, då kunde det åtminstone varit värre. Jag har varit med om spel där tillverkarna inbillar sig att det är OK att sälja ett spel där 80-90% av grundboken är regler.En snabb genombläddring av boken ger vid handen att cirka 45% till 55% av boken är ren setting som man kan använda till vilket system som helst (då räknar jag sidor som innehåller dels 100% setting (cirka 100 stycken), plus delar av sidor som innehåller stora stycken setting, och någon liten regelbit eller tabell).
Med andra ord har man struntat i väldigt mycket (i stort sett allt) av det som, i mina ögon, gör WH40k till mindre önskvärt i bokhyllan.Jag hittar inte ens stat för ork, squats och eldars, och jag tror inte de finns med över huvudtaget. Det står nånstans att de flesta motståndare man möter är människor (kultister och degenererade chaoshyllare) eller chaosvarelser som demoner och andra bestar.
Så med andra ord, du har övertygat mig - om jag får pengar över att köpa rollspel för innan MC kommer så kanske WH40k får en plats i väntan på just MC =)