Vinterskog
Veteran
Min spelgrupp ska snart bege sig till staden Lagath och där ska de bli inbjudna till en dekadent fest av... ja dekadentaste slag. Det ska vara en fest som till och med en härdad glutharian skulle rodna över hade jag tänkt. Min tanke är att äventyret ska utspela sig under hela festkvällen. Börja med att rollpersonerna anländer tillsammans med en mängd andra gäster och sedan ska kvällen vara fylld av olika segment som middag, gladiatorspel, andra middag, historieberättande, orgie och så vidare. Under festen kommer det presenteras spelledarpersoner och rollpersonerna ska nysta i en intrig. Nu är det ju så att jag vill göra festen minnesvärd och verkligen trycka på slöseriet och dekadensen och snusket och förfallet som finns hos de rika i Jargien. Det ska nästan finnas ett förakt mot de fattiga och vanliga människors liv ska inte ses som värda något och deltagarna ska nästan mer kännas som monster än människor (alla rollpersoner är från en lägre samhällsklass så vill trycka extra mycket på det). Så har ni förslag på hur man kan få fram en svettig och eldig stämning och vad som kan ske under festen. Vill skapa spännande men också obehagliga scener. Lite som scenen på Herrgården i Eyes Wide Shut eller som nått hämtat från Caligulas orgier eller lite Spartacus Blood and Sand. Festen kommer utspela sig i ett stort gods men mycket kommer ta plats i trädgården en sommarnatt. Det kommer finnas flera hundra inbjudna och dignande bord och allt sådant. Scener som jag redan tänkt ut är att dyrbara porslin ska krossas efter man ätit på dem - att använda dem igen är ett tecken på fattigdom. Slavar som tjänar där ska utsättas för övergrepp framför rollpersonernas ansikten. Både sexuella och andra typer. (En av rollpersonerna är en före detta kamoriansk slav). Det ska vara ett lotteri om vem som får avrätta en brottsling som saboterat för ädlingen och vinnaren får välja redskap och sådant. Denna brottsling är en kontakt som rollpersonerna haft att göra med (fast inte en som de är dirket vän med). Det ska erbjudas droger, viner och andra nöjen. En rollsperson ska riskera att få detta i sitt vin och kunna vakna upp i en obehaglig situation måhända fast fylld av rus. Men behöver förslag på fler scener och händelser och sånt som utspelar sig där? Tankar?