"Nightowl och jag skrev några till Khelataar (baserade på signaturer från 'Disneydags') för några år sedan, men man kunde ju tänka sig att det har skrivits dylikt strunt till andra spel också."
Finns ett flertal till Call, eller snarare Lovecraft i allmänhet ("The Lair of Great Cthulhu" till "Chattanooga Choo Choo", osv - en del fanns med i jag tror det var 3rd ed till CoC), och en del Tolkienska filkies - den jag minns bäst är At the Bridge of Khazad-Dum som är en western-ballad om när Gandalf mötte balrogen på nämnd plats.
Sedan publicerade Dragon under några år Bard on the Run, en samling filksongs i olika D&D-världar ("My brown-eyed ghoul", "She will have fun, fun, fun 'til her daddy takes her longsword away", och icke att förglömma Ansalonian Rhapsody (Queen's Bohemian Rhapsody, Dragonlance-modellen)).
Jag har tyvärr glömt bort urlen till Nick Brooke's hemsida; Nick har skrivit en massa filksongs till Glorantha och samlat andras och lagt upp dem här ("Red Moon Rising", en annan variant på Bohemian Rhapsody, "The day the fire died", osv.)
Men jag känner inga DoD-filks, inte än.
Nightowl, som vill minnas att Hatten komponerade åtminstone en Eon-filk, om Ipren den Intelligenta Kraggbarbaren eller något liknande...
We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!