Nekromanti En sista responsmöjlighet till FH:s regelkärna

Quan'talis

Swashbuckler
Jag hade skrivit ett långt, intressant och tankeväckande svar här, men så gick Netscape och stängde av sig på egen hand och allt gick förlorat i dimmorna och.. äh, ajg vet inte... snårskogen, kanske? (nåja, bra var väl inte svaret, men jag kan ju passa på att överdriva nu när ni inte kan kolla det)

Jag försöker på nytt:

Jag gillar systemet. Visserligen har jag inte tagit mig tid att sätta mig in i exakt hur reglerna fungerar (och ändå svarar jag glatt på ett inlägg som frågar efter kommentarer till reglerna...), men jag gillar att man använder kort i stället för tärningar.

Dessutom tycker jag om att det inte finns några färdiga attribut alls (så om du har tänkt lägga dit sådana så småningom: tänk om!). Tillsammans med korten gör det att spelet känns tillräckligt annorlunda för att jag faktiskt ska överväga att spela det.

-JPS- som hoppas på att skapa en synergieffekt: om folk ser att någon redan svarat så kanske de också känner sig manade att säga något

Morgoth

Swashbuckler
Point well taken [ANT]

"så om du har tänkt lägga dit sådana så småningom: tänk om"

Hade tänkt att lägga dit en exempellista. Naturligtvis ska man alltid kunna komma på egna attribut.

Tyr

Hero
Säg vad ni tycker, för bövelen.

Tja, jag har redan ifrån början tyckt att du har skapat ett intressant, och säkerligen kul, spel. Men eftersom jag antog att det var konstruktiv kritik du var ute efter så har jag tigt...jag kunde ju inte hitta något som jag kunde såga :gremsmile:

Tiden kanske är mogen för speltest? Eftersom ingen har gett någon kritik mot regelkärnan så kan man väl anta att några större ändringar inte är aktuella, utan att det snarare är finjusteringar som behövs. Om du slänger upp ett introduktionsäventyr med färdiggjorda rollpersoner så ska iaf jag testa det.