Nekromanti En smygtitt på innehållet i Drakar

walium

Ganska töntig, faktiskt
Svar på några omotiverade tramserier

Bäste herr Malleficior.
Jag visste inte att det var ett allvarligt brott att ha annorlunda åsikter än dig när det gällde innebörden av genrebeteckningen fantasy. Men visst slår du huvudet rakt på spiken när du utmålar mig som en rasist. Mitt Mundana går i brunt och spelas till tonerna av pompös tysk marchmusik. Vår spellokal är tapetserad med signerade utvikningsbilder på Adolf och spelledaren går ständigt klädd i en välputsad SS-uniform.

Du drar väldigt långtgående slutsatser ifrån ett inlägg där jag beklagar mig över relativt nyintroducerade element i Eon som jag ogillar. Jag nämner inte ens alver, dvärgar eller tiraker. Men jag förstår att det måste vara jobbigt att läsa så många ord så då är det naturligtvis mycket lättare(och roligare) att hitta på en massa saker istället. Jag tror de allra flesta kan enas om att det finns många rollspel och mycket litteratur som betraktas som fantasy utan att rymma dvärgar, alver, demoner och annat småknytt.

Jag hatar inte Sagan om ringen även om det knappast hade gjort mig till en sämre människa eller mindre värd att lyssna på. Däremot är jag mindre förtjust i äventyr där samtliga rollpersoner är överjordisk bra och målet är att rädda världen ifrån ännu en överond superskurk. Jag föredrar rollspelande på en lägre nivå och med andra motiv och drivkrafter än den klassiska, numera tämligen uttjatade, kampen mellan objektiv godhet och objektiv ondska.

Om du ska läsa åtminstone någon del av detta inlägg så läs då detta: du är en omogen liten tramsbyxa som borde tänka sig för både en och två gånger istället för att spy ut en massa dåligt genomtänkt trams. Vill du utbyta ytterligare förolämpningar så rekommenderar jag att du gör det via privata meddelanden. Dock vill jag meddela dig att jag är envis, uthållig och ägare av en stor synonymordbok.

Thats enough - stop it both of you!

Förvisso kan jag förstå dig walium om du kände dig påhoppad av Maleficiors inlägg, som tycktes mig både fördomsfullt och långtsökt, men saker o ting blir inte bättre för att du driver det vidare.

Vad gäller ditt inlägg Maleficior så borde du nog tänka över vilken konsekvens en sådan otrevlig ton och personangrepp får. Knappast bidrar det till att göra den här sajten trevligare iallafall...

En sak ska ni båda ha klart för er och det är att den här sajten inte är menad som någon kvädeskammare för verbala spyor eller allmän retorisk pajkastning. Personangrepp och dylikt hör inte hemma här på forumet och faktum är att jag är ganska övertygad om att sådant direkt bryter mot sajtens regler.
Tag nu lärdom av detta och se till att sätta stopp för dumheterna här!

Ljusetsriddare - som förvisso inte är någon moderator men som likväl inte tolererar personangrepp här på forumet

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Skärpning! Till Walium och Maleficior

Stopp och belägg.

Ni är båda två barnsliga och använder er av personangrepp och agressivt språk. Jag vill se att det här slutar nu.

Maleficior:
För det första så ska man inte kommentera på andra personers spelstilar i sådana aggressiva ordalag. Att sedan insinuera att Walium är både rasist och fantasilös är allvarliga anklagelser, för att inte tala om synnerligen omotiverade sådana. Var trevlig när du skriver till folk, så kommer folk vara trevliga tillbaka. Är du otrevlig så kommer du bli åtsagd, varnad och utkastad. I den ordningen.

Walium:
Du är faktiskt inte mycket bättre än Maleficior. Han "började" förvisso men det är ingen ursäkt att fortsätta. Allt du behövde göra var att trycka på "notify moderator"-knappen så hade det slutat där. Men istället måste du tvunget förolämpa Maleficiors läsförmåga och kalla honom för fåniga saker (tramsbyxa).

/Naug, manar till sunt förnuft för att bibehålla en trevlig atmosfär