Doctor_Hell
Veteran
I CoC så har man ju en viss procent förtryckt på formuläret i alla färdigheter och det gäller även vapenfärdigheter , Jag tror närmare bestämt att handguns har 20% eller nått i startvärde men sen har även alla individuella vapen en baschans som varierar mellan säg 5 -25 % nått ...
Nu till min fråga skall man då slå ihop dom 20% man har i handgun med tex 25 % från 38 cal revolver och då få ett ganska hyfsat värde på 45 eller ersätter dom 25 % man får i 38 cal revolver dom 20% man har i handgun när man använder en cal 38 revolver eller är det kanske så att man har 20% i alla handguns men 25% i 38 cal revolver eller 45% i cal 38 revolver och 20 % i alla andra handguns ?
var ett tag sedan jag spelade CoC och minns inte riktigt hur det där gick till
Nu till min fråga skall man då slå ihop dom 20% man har i handgun med tex 25 % från 38 cal revolver och då få ett ganska hyfsat värde på 45 eller ersätter dom 25 % man får i 38 cal revolver dom 20% man har i handgun när man använder en cal 38 revolver eller är det kanske så att man har 20% i alla handguns men 25% i 38 cal revolver eller 45% i cal 38 revolver och 20 % i alla andra handguns ?
var ett tag sedan jag spelade CoC och minns inte riktigt hur det där gick till