King Kromm
Hero
Jag hadde precis kommit fram, efter att i tjugofem minuter åkt pendel tåg. När jag tittade på klockan så fick jag hjärtat i halsgropen, jag hade 6 minuter på mig att ta mig bort till tradition. Jag skyndade på mina steg från stationen och blev mer och mer irriterad när alla(båda två...)rödljus lös rött. Jag fick öka tackten än mer. Jag öpnnade dörren till femman huset, då hörde jag ett kundmedelande. "Kundradion meddelar att femman nu stänger, var god att handla klart" Något sådant sa den. Jag tittade på klockan igen. Två minuter i sju. Jag skulle hinna, jag skyndade mig ner för rulltrappan och då stannade mitt hjärta för några sekunder. Gallret vid entren till Tradition var till hälften nedrullat, och det var ett par tre stycken vita lappar med texten "Inventering" på sig. Men jag gav inte upp. Jag klev in under gallret för att störa de anställda på Tradition, och tiggade och bönade om att få löpa core böckerna till D&D 3. Men så stannade hela världen till och plötsligt så ekade DDD ord i mitt huvud. "Datorerna är låsta och vi kan inte sälja något alls i dag" Jag fick försöka förstå vad han menade i flera sekundere innan jag förstog. Jag skulle inte få några böcker idag. Jag skulle behöva vänta hela helgen på dem.
/King Kromm
/King Kromm