Nekromanti En stund i götet

King Kromm

Hero
Jag hadde precis kommit fram, efter att i tjugofem minuter åkt pendel tåg. När jag tittade på klockan så fick jag hjärtat i halsgropen, jag hade 6 minuter på mig att ta mig bort till tradition. Jag skyndade på mina steg från stationen och blev mer och mer irriterad när alla(båda två...)rödljus lös rött. Jag fick öka tackten än mer. Jag öpnnade dörren till femman huset, då hörde jag ett kundmedelande. "Kundradion meddelar att femman nu stänger, var god att handla klart" Något sådant sa den. Jag tittade på klockan igen. Två minuter i sju. Jag skulle hinna, jag skyndade mig ner för rulltrappan och då stannade mitt hjärta för några sekunder. Gallret vid entren till Tradition var till hälften nedrullat, och det var ett par tre stycken vita lappar med texten "Inventering" på sig. Men jag gav inte upp. Jag klev in under gallret för att störa de anställda på Tradition, och tiggade och bönade om att få löpa core böckerna till D&D 3. Men så stannade hela världen till och plötsligt så ekade DDD ord i mitt huvud. "Datorerna är låsta och vi kan inte sälja något alls i dag" Jag fick försöka förstå vad han menade i flera sekundere innan jag förstog. Jag skulle inte få några böcker idag. Jag skulle behöva vänta hela helgen på dem.

/King Kromm

Staffan

Myrmidon
Tja, om du redan är i Gbg så kan du väl pröva någon annan affär under helgen - finns Flamman kvar? Den låg uppe vid Scandinavium har jag för mig... Tegnérgatan eller nåt sånt.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

King Kromm

Hero
Jo flamman finns kvar, men jag bor i kungsbacka, och att ta pendeltåget är la inte så jobbigt, men jag har massa att göra i helgen... ;(

/King Kromm

Staffan

Myrmidon
Aha, jag trodde problemet var att Tradition skulle hålla på att inventera och sånt hela helgen...

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Ok då, men jag freakar ut på göteborgsdialekt. Det låter så Ingvar Oldsberg så det inte är sant......

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

Kauris

Veteran
johdå, vi från götet pratar sådant, vet la du!
Jag har också rakat ut för samma sak i Nordstans Tradition, det är bättre på Järntorget.
Flamman är bäst - och billigast, men har inte alltid samma urval.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule

King Kromm

Hero
Var ligger Flamman da?? Om man kammer från femman??
Vet dock var Tradition på järntoget ligger, dom hade iofs stängt pga den sena tiden p dynget, runt 19.

/King Kromm

King Kromm

Hero
Å va i hela småland e det för fel på götheboska?? E du en 08:a som åker merca elle någe i den stilen?? Nä skämt å sida, det är la inget allvarligt fel på den dialekten, men skånska, den dö... den e "jobbig"!

/King Kromm

Ring till dom vet jag: 031-18 03 87 borde det vara enligt min lilla internetsurfing som jag gjorde enbart för dig.....Och ja, jag är stockholmare.....älskar stan!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.

King Kromm

Hero
Nu har jag böckerna!!!!(morsan körde, sådana varelser kan va bra att ha ibland dom med...:), men tack ialla fall, jag får la ta och checka ut den butiken någon gång ialla fall!
Och jag kan göra ett (bittert??) erkännande, jag är 25% stockholmare själv!!!! Men jag kan inte påstå att jag gillar stockholm så mycke...

/King Kromm

Kauris

Veteran
Re: Flamman

5:ans spårvagn mot Liseberg, gå av på Berzelligatans hållplats,
då har du Flammans Spel på vänster sida, på Tegnergatan 8 - i källaren. Tlf. (031) 18 03 87.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule

King Kromm

Hero
Re: Man tackar (NT)

Självklart hoppas jag på att få tillfälla att hjäpa tillbaks. Och kommer då att göra så. Jag skulle tex kunna säga var man bör köpa lös godis om man kommer till kungsbacka och lite andra "nyttiga" saker som det, förhoppningsvis även något som också är andvändbart någon gång... :gremsmile:

/King Kromm

Caleth

Veteran
Re: Flamman

Jag hade precis tänkt fråga hur man hittar Flamman, så tack för hjälpen. Någon aning om vad dom har för öppettider fre-sön?