Tre solar
Hero
- Joined
- 8 Mar 2014
- Messages
- 1,166
Överlag är jag mycket nöjd med DDG. Framförallt var gravkumlet föredömligt på att ge ledtrådar till vilka faror som lurade vilket gjorde det roligt och engagerande att ta sig fram till nidvattnet. Däremot tycker jag det är synd att det var så många monster som bara ville åt samma sak.
Det kan verka som en skitsak att gnälla på, särskilt som monstren var väldigt stämningsfulla. Men om man ser till hela ert oevre måste man i rättvisans namn säga att det är ett återkommande tema: nysta upp ett mysterium - hitta en mytisk plats - inse att en massa SLPs redan finns där - titta på eller fly medan de bekämpar varandra. Även om det kan vara jävligt fräsigt, blir det lite som att bli snuvad på sista delen av äventyret av ett quick-time event.
För de kommande äventyren skulle det göra mig hjärtans glad om denna formel av och till bröts upp. Ibland kanske det bara är ett monster som därmed får hela rampljuset (kanske i tre möten, först hotfullt, sedan lismande, sedan THIS IS MY FINAL FORM!!!), ibland kanske grupperingarna inte kommit före utan förföljer rollpersonerna - ibland kanske rollpersonerna till och med får vara helt först, helt ensamma och att finalen inte är en stor kamp mellan olika grupperingar utan bara en känsla av att kliva över en tröskel mol allena, ibland kanske monstren/grupperingarna vill olika saker så att rollpersonerna kan jobba fram en kompromiss istället för en konflikt, ibland kanske ett äventyr börjar - istället för att sluta - med att tre hotfulla och övermäktiga figurer vill åt något som man har...
Det kan verka som en skitsak att gnälla på, särskilt som monstren var väldigt stämningsfulla. Men om man ser till hela ert oevre måste man i rättvisans namn säga att det är ett återkommande tema: nysta upp ett mysterium - hitta en mytisk plats - inse att en massa SLPs redan finns där - titta på eller fly medan de bekämpar varandra. Även om det kan vara jävligt fräsigt, blir det lite som att bli snuvad på sista delen av äventyret av ett quick-time event.
För de kommande äventyren skulle det göra mig hjärtans glad om denna formel av och till bröts upp. Ibland kanske det bara är ett monster som därmed får hela rampljuset (kanske i tre möten, först hotfullt, sedan lismande, sedan THIS IS MY FINAL FORM!!!), ibland kanske grupperingarna inte kommit före utan förföljer rollpersonerna - ibland kanske rollpersonerna till och med får vara helt först, helt ensamma och att finalen inte är en stor kamp mellan olika grupperingar utan bara en känsla av att kliva över en tröskel mol allena, ibland kanske monstren/grupperingarna vill olika saker så att rollpersonerna kan jobba fram en kompromiss istället för en konflikt, ibland kanske ett äventyr börjar - istället för att sluta - med att tre hotfulla och övermäktiga figurer vill åt något som man har...