Mina fem kopparmynt
Ja, skaffa DMG:n och MM. Och allt annat också... och allt tilll d20! Och alla andra rollspel du kan få tag på! Mer, mer, mer!!!!
Host, host... hmmm...
Okej, som någon så klokt sade, det är bra om någon i gruppen har DMG:n och det är bra om man har MM.
Kampanjvärldar jag rekommenderar:
Scarrred Lands - oortodox brutal fantasy där gudarnas påverkan på landet är högst märkbar. Och hemsk. En blandning av Forgotten Realms och Old World (ja, till WFRP alltså). Har råttisar som monster (snott skavens alltså), och är coolt.
Midnight - hur skulle det bli om ondskan vann? Det har den gjort i Midnight!
Ravenloft - gotisk operettskräck! Fast det ryktas om att det ska komma en uppdatering till 3.5, så du kanske ska vänta lite.
Nyambe - afrikansk fantasy!
Testament - biblisk fantasy! (har inte läst men det verkar coolt!)
Rokugan - ja, samma värld som Oriental Adventures använder. Rokugan är en utbyggnadsbok som är väldigt bra.
Swashbuckling Adventures - pirater och rennässansäventyre i bästa musketörstil! Arrr, matey!
Skulls&Bones - visserligen försenat men det är ju pirater i karibiska havet, så det kan ju inte vara dåligt!
Eller så skiter du i en värld och kör enbart moduler från Necromancer Games, som är grottröjarnas favoritförlag. Köp de tre Rappan Athuk-böckerna, och kanske några av deras andra prisbelönta moduler. Grottröj är del av deras motto (ja, nästan i alla fall).
Är det nått mer du undrar över?
M.