Jag köpte Terraforming Mars när det begav sig (innan jag fick reda på vad för sorts människa skaparen är, kommer aldrig stötta FryxGames igen), från hyllande rekommendationer från ägaren till min dåvarande LGS. Jag förstår verkligen inte varför folk hyllar det här spelet. Fram för allt förstår jag inte varför det hyllas för så märkliga saker. Jag har sett folk skriva att illustrationerna till korten är fantastiska, men det är ju bara ett saligt hopkok av CC0-bilder, NASA-foton, egentagna foton, en del photobashing och ett par egenmålade bilder. De stämmer inte överens med varandra för fem öre och det är totalt högt och lågt mellan kvaliteten på dem. Spelet i sig är ju som bäst okej. Det är pilligt och omständigt, med många lösa bitar. Idén med att använda resurskuber på ett bräde är helt omöjlig att lösa praktiskt, det räcker med att någon stöter till bordet lite så är allas trackers i en stor oreda.
Det som dock är bra med TM är att spelet är roligare att spela än att vinna. Jag och min fru brukar spela det ibland, utan att egentligen ens bry oss om poängställningen. Vi spelar för att terraforma planeten, för det är roligare än själva tävlingen.