Jo, jag har börjat fundera på att, om inte annat för eget bruk, skriva ihop ett slags "companion" till min favorit-CoC-kampanj Tatters of the King. Jag upplever nämligen att kampanjen visserligen är jäkligt bra, men att upplevelsen dras ner av en del element som hade kunnat skötas snyggare och mindre linjärt, och dels har en del tryck- och korrfel som vore bra att ha listade så att man inte råkar blanda ihop saker inför spelarna - det handlar om så viktiga saker som årtal, datum och namn på spelledarpersoner som kan hoppa runt lite hipp som happ. Det finns också flera fall där i mina ögon relativt viktig information om spelledarpersoner saknas eller är svår att hitta.
Nå; jag känner ju till ett liknande, men betydligt mer omfattande projekt: The Masks of Nyarlathotep Companion.
Mina frågor är:
Nå; jag känner ju till ett liknande, men betydligt mer omfattande projekt: The Masks of Nyarlathotep Companion.
Mina frågor är:
- Finns det något lagutrymme för mig att skriva min Tatters-kompanjon utan uttryckligt tillstånd från Chaosium?
- Har Masks-Companion Chaosium-stöd?
- Har Masks-Companion alltid haft stöd?