w176
Förlorad dotter
Så det är okej att fildela så l'nge man säger något annat som tex:Commander Dante said:Du missar min poäng.
Jag har aldrig hävdat att jag knycker andras bilder för att ha som avatar av nobla, ädla och moraliskt högtstående skäl.
Commander Dante-bilden som jag har nu norpade jag för att det gick och för att det var betydligt enklare än att måla en egen.
"Jag fildelar för att jag gör den krassa analysen att tjäna pengar på inspelningar har under den mänskliga historien är en ganska kort parates. Och att den perioden är över nu. Folk kommer dock komma försörja sig som muisker i någon form do folk lägger pengar på underhållning och konst på ett eller annat sätt. Speciellt då livespelningar är helt överskuggande som inkomstkälla för 95% av alla yrkesmusiker."
Jag fildelar för att jag vet att musikerna kommer klara sig ändå, trots skifte i branchen. Radion var ju också den ett hot mot musiker en gång i tiden.
Jag är mer oroade för författare. Liksom de kan inte riktigt försörja sig på liveuppträdanden, för skulle de göra det skulle de inte hinna skriva. Och att arbeta för beställningar på samma sätt som många som bilder gör funkar inte riktigt heller.
Utan där är man i dagsläget extremt beronde av at folk köper en produkt om vi inte går tillbaka till kringresande historieberättare.
Och om man fortsätter sälja produkten direkt från författare till kund för microsummor utan mellanhand, sjunker kvaliten asmycket för editors m.m. är skitviktga. Eller så mpste föfattare innan de självpubiserar själva hyra in en editor för höga kostnader.
Och inte kan man som när man publiserar musik se kostnaden för produktionen av boken kostnaden som en reklamkostnad som betalar igen sig på annar vis som när musiker som säljer liveuppträdanden.
Musikindustin står inför en utmaning, men jag tror att bokindustrin står inför någon slags revolution.