Christoffer
It's all pig.
Som alla måste man ju ha ett aw-hack på gång. Mitt heter för stunden En värld av is. Det är kort och gott Sword & Sorcery i den form man möter hos Robert E. Howard, Fritz Leiber, Jessica Amanda Salmonsson och Tanith Lee. Det är efterkatastrofen i form av en istid som möter en icke specificerad värld inspirerad av ovanstående författares verk. Mina skisser är ännu oerhört lösa, några playbooks håller på att formas, men...
...jag har en fråga. Ni som spanat runt en massa bland hacks. Finns det något vettigt hack att ta avstamp från? Jag vill åt pakter med demoner, andra dimensioner, osv. Jag tror förvisso allt går att föra samman med några moves, hot och sådant. Men jag vill ändå se vad som gjorts och jag har inte tid att gräva ner mig i alla hacks som är på g. Så, finns det något vettigt hack jag borde kolla in där ute?
...jag har en fråga. Ni som spanat runt en massa bland hacks. Finns det något vettigt hack att ta avstamp från? Jag vill åt pakter med demoner, andra dimensioner, osv. Jag tror förvisso allt går att föra samman med några moves, hot och sådant. Men jag vill ändå se vad som gjorts och jag har inte tid att gräva ner mig i alla hacks som är på g. Så, finns det något vettigt hack jag borde kolla in där ute?