Nekromanti En warband'o-holic talar ut. [Warbands]

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Re: Remake - CG

"Vi kanske kan kalla in Vulf för att få ett utlåtande om hur roligt det är också?"

You rang?

Well, det ser rätt kul ut. Men det är för att vara CG. Alla vet att CG är en pissfraktion som är lika rolig som... Öh som typ saker som är trasiga. För alla figurer i CG är broke! Alla! Och vem vill spela med det, liksom?

Saker som jag ska banna:

1. Greenfang Druid
2. Archmage
3. Rising, Dimfrost, Dante och alla andra som spöar mig i minis hela tiden.

- Vulf, nyktert och sansat resonerande

Lambi

Swordsman
Stun, Blur & Countersong Vs Käftsmäll(TM)

Tja, det tidigare bandet var nog roligare. Stun, Blur, Countersong och jävulskap. Men det faller nog platt som flera påpekat(och vem vill åka på stryk heela tiden?). Berzerkern kan också skapa en helvetisk oreda, speciellt när han flyttas runt av Evermeet Wizard (därför jag behöll den och inte tog Wand Expert - som Moonglow påpekade är en möjlighet). 20 HP är vanskligt som fan dock.

Berzerker = kul. Fast ofta lirar jag med ett helt gäng polare, och vi lirar 4st samtidigt, 2 mot 2. Då är det ofta bättre med Lawful - hög ac och crap mot rörlighet som chaotics har (Hezrou och Blue Slaad funkar dock utmärkt för CE). Den som sticker ut skallen fortast får oftast de jätteonda sakerna som fireballs och liknande i skallen. Berzerkern är manglad innan halva spelandet är klart. Men jag tar oerhört mkt nöje i att skrämma mina polare med den. Dom är så jävla skraja för de :gremelak:

Man kanske skulle vilja ha in lite mer DR-folk (hittils bara Pegasen) då man har Aramil. Men jaja, det är inte några Kinder-ägg vi pillar med... man kan inte få allt.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Stun, Blur & Countersong Vs Käftsmäll(TM)

Ja, bärsärken är knappast optimal när man spelar mer än två, men dylika avarter försöker jag att inte låtsas om. :gremsmirk:

/Dimfrost