Nekromanti Encounters

Dilandau

Myrmidon
Om man som jag är ganska lat, men ändå vill använda originella och roliga encounters och stridsmiljöer i spel, hur gör man då?

Finns det någon resurs online där man kan hitta stridskartor, roliga monster-combos eller annat?

Hur är striderna i de publicerade äventyren? Är de bra? Är de värda att sno?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Magnus Edlund said:
Blandat skulle jag säga, en del är asgrymma medan andra får en att undra om konstruktörerna rökt crack. Tyvärr är det svårt att veta vilka som är schyssta innan man provspelat dem.

Dilandau

Myrmidon
Vitulv said:
Magnus Edlund said:
Blandat skulle jag säga, en del är asgrymma medan andra får en att undra om konstruktörerna rökt crack. Tyvärr är det svårt att veta vilka som är schyssta innan man provspelat dem.
Kan du tipsa om några som du spelat och gillat?

CapnZapp

Myrmidon
De enda Dungeon-ventsen som verkar bli ordentligt diskuterade är väl de i "adventure pathar" som Scales of War. För de äventyren går det hyfsat lätt att hitta diskssioner av just den typen "den striden blev platt, den asgrym".

DarkMystic

Swordsman
Gibberlings baunches. Skicka in typ 3-4 såna som en encounter efter beskrivit avföring, vidriga lukter, röd ögon i mörkret och "something gibbers!" och alla ballar ut. Funkar alltid i mina grupper :gremsmile:

Ymir

Liten kantbaron
Jag har fått föreställningen att Fell Taints alltid är jätteroliga. Jag tänker sätta denna föreställning på prov i min pågående dunge, hursomhaver.

- Ymir, har illusioner