Nekromanti Engelska upplagan baserad på andra tryckningen? Pdf?

TheManMachine

Veteran
Hade tänkt börja spela Symbaroum med barnen, det verkar väldigt välgjort. Min språksituation är lite speciell, bor i Sydamerika med multikulturella barn som pratar mycket bättre engelska än svenska. Funderar på att skaffa den engelska upplagan för att göra det hela enklare för dem och för mig, men har lite frågor.

- Är den engelska upplagan baserad på den andra svenska upplagen (dvs reviderad/korrigerad)?

- Jag hade i så fall tänkt köpa boken på Amazon, eftersom jag har en kompis som är i USA en sväng. Att beställa böcker via posten hit är opålitligt. Får man boken som pdf även om man inte köper den direkt via Modiphius, typ via en kod eller nåt sånt?

- Är planen att allt svenskt material med tiden kommer att översättas till engelska, eller är det inte bestämt? Det verkar finnas rätt mycket material på svenska, men det är ganska skralt på engelska så här långt.

Någon insatt person som har koll? :)

Bifur

Veteran
1. Ja, eller de är baserade på varandra.

2. Nej det tror jag inte. Men skriv till Järnringen och fråga.

3. Ja så verkar det. Men det mesta finns väl på engelska? Det är väl bara några av de fristående som inte kommit än.

TheManMachine

Veteran
Tack för snabba svar! Du har ju helt rätt på fråga 3. Jag tittade i Järnringens egen webbutik och där var det väldigt skralt av någon anledning, jag tolkade det som att de inte fanns än. Hos Modiphius fanns alla moduler och tillbehör. Jag tackar och bockar.